728 x 90

اجرای طرح «صیانت و حمایت» برای جاسوسی و کنترل «حریم خصوصی زندگی تک‌تک ایرانیان»

جاسوسی - عکس از آرشیو
جاسوسی - عکس از آرشیو

روزنامه وطن امروز ۴شهریور، با درج مطلبی طرح «صیانت و حمایت» از سوی رژیم را طرحی «خیلی زیرکانه» که «مالک اطلاعات همه زندگی و کسب و کار مردم خواهد شد» توصیف کرد.
وطن امروز ضمن هشدار، این طرح را حتی «خطرناک‌تر از طرح قبلی راجع به اینترنت» عنوان کرد و در این رابطه نوشت: این طرح بخشی پنهان از فضای سنتی و سایبر را نشانه رفته که خیلی‌ها تصوری از پیامدهای به‌شدت پلیسی آن ندارند و بنابراین مقاومتی عمومی علیه آن شکل نخواهد گرفت.
وطن امروز در ادامه راجع به‌نحوه تدوین محتوای این طرح افزود: متنی است آشفته و پر از غلط‌های ساختاری، فکری، حقوقی، ادبی و البته املایی، که هم در کلیات ایرادات اساسی دارد و هم در جزئیات؛ هم در قلمرو شمول غلط است و هم در استثنا‌کردن موارد آن.


این روزنامه حکومتی با اعتراف به این طرح سرکوبگرانه رژیم در این طرح اشاره کرد و نوشت: «خودرو» جزء حریم خصوصی است! ولی خب دوربین حق دارد داخلش را ببیند و حتی مالک خودرو را مجازات کند.
«اماکن خصوصی و منازل» حریم خصوصی است البته تا جایی که دولت نخواهد داخل شود. اما اگر ماهیت ارتباطات خصوصی افراد داخل مسکن را نپسندد، دیگر خصوصی نیست و می‌تواند شبانه بدون اطلاع وارد شود، همان صبحگاهان دادگاه تشکیل و همان لحظه حکم شلاق و زندان را اجرا کند (سال‌ها پیش در حمله به جمع دور‌همی دانشجویان قزوین).

«ارتباطات خصوصی» هم تا زمانی حریم خصوصی است که محتوای این ارتباط مورد پسند و موافقت دولت باشد والا فرقی نمی‌کند در دانشگاه، پارک یا مسکن و... جلوی این ارتباط را خواهد گرفت...

وطن امروز در پایان نوشت: ۴۰۰صفحه می‌توان در مورد این طرح نقد نوشت و نشان داد تا چه اندازه طراحان این طرح بهترین مفاهیم زندگی را به نیت بدترین اعمال و سوءاستفاده‌ها به خدمت گرفته‌اند. یک ورود آشکار به اندک باقیمانده بی‌رمق حریم خصوصی زندگی تک‌تک ایرانیان و اجحافی دیگر به مفاهیم، ایده‌ها، واژه‌ها و کلمات خوب.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d4653a6-5903-4b50-9922-d7c7e2eb2e3a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات