728 x 90

اجرای حکم ضدانسانی قطع «چهار انگشت» یک زندانی در اوین

اقدام ضدانسانی قطع دست در رژیم آخوندی- عکس ازآرشیو
اقدام ضدانسانی قطع دست در رژیم آخوندی- عکس ازآرشیو

به‌رغم هشدارهای سازمانها و نهادهای بین‌المللی حقوق‌بشری مبنی بر متوقف کردن احکام ضدبشری قطع عضو توسط رژیم ایران، روز چهارشنبه پنجم مرداد «حکم قطع چهار انگشت (دست) یک زندانی دیگر که پیش‌تر به اتهام سرقت محاکمه شده بود در بهداری زندان اوین با دستگاهی مشابه «گیوتین» در حضور دادستان و مقامات قضاییه جلادان رژیم در طبقه دوم بهداری زندان اوین اجرا شده است.
پیش از این سخنگوی دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل اوایل تیرماه از رژیم ایران خواست هر چه زودتر اجرای احکامی چون قطع عضو، شلاق و سنگسار متوقف کند.
سازمان عفو بین‌الملل قطع انگشتان زندانیان در ایران را «شکلی از شکنجه» و یادآور «قساوت بی‌شرمانه» دستگاه قضایی رژیم رژیم خوانده است.

 

قضاییه جلادان روز یکشنبه ۲۹خرداد از اجرای جنایتکارانه قطع انگشتان دست ۸زندانی عقب‌نشینی کرده بود و اعلام کرد اجرای حکم قطع انگشت تعدادی از محکومان صحت ندارد.

خبرگزاری حکومتی ایسنا به‌نقل از قضاییه جلادان رژیم نوشت: قوه قضاییه اعلام کرد اخبار منتشر شده مبنی بر اجرای حکم قطع انگشت تعدادی از محکومان به هیچ عنوان صحت ندارد.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی، که روز ۲۰خرداد در وبسایت این سازمان منتشر کرده بود، از جامعه جهانی خواسته بود تا از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک موجود به‌منظور جلوگیری از اجرای حکم قطع دست این هشت زندانی، که دست‌کم سه نفر آنها جرم‌شان را به‌واسطه شکنجه پذیرفته‌اند، جلوگیری کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be103498-14a8-49a5-8c12-ffddaa2a6da3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات