728 x 90

اجاره‌خانه‌های سر به فلک کشیده در تهران و کلان‌شهرها

بحران مسکن در ایران
بحران مسکن در ایران

وزارت راه و شهرسازی رژیم اعلام کرد، گزارشها از بازار مسکن نشان می‌دهد که نرخ اجاره‌بهای مسکن در شهرهای بزرگ ایران، در مدت کمتر از پنج سال بیش از هفت برابر رشد داشته است.
ایندیپندنت روز چهارشنبه ۳۱شهریور با انتشار گزارشی نوشت: هم‌زمان با افزایش اجاره‌بها، بسیاری از ساکنان مناطق شرق، غرب و جنوب تهران هم به حاشیه این شهر کوچ کرده‌اند. برآوردها حکایت از آن دارد که در سال۱۳۹۹، سهم متوسط اجاره‌بهای یک واحد مسکونی از درآمد خانوارهای شهری در تهران و کلان‌شهرها ۶۴درصد بوده است. این در حالی است که نرخ اجاره مسکن از سال۱۳۹۹ تاکنون نیز حدود دو برابر افزایش یافته است، همه‌گیری ویروس کرونا بسیاری از کسب‌وکارها را به ورطه تعطیلی کشانده است و افراد زیادی نیز شغل و درآمد خود را از دست داده‌اند.
در این مدت، درآمد بسیاری از خانواده‌ها در ایران نه‌تنها افزایش نیافت بلکه با کاهش نیز روبه‌رو بود. با این حال هزینه اصلی خانوارها در تمام بخش‌ها، چند برابر افزایش داشت. به عنوان مثال قیمت برخی اقلام خوراکی تا ۹۰درصد بالا رفت و نرخ اجاره مسکن نیز چند برابر شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/67aa755c-eed2-4db2-92a9-4ff3664a458a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات