728 x 90

اجاره‌بها، ۱۰۰درصد هزینه‌های خانوار‌ها در تهران را به خود اختصاص می‌دهد

تورم و گرانی سرسام‌آور
تورم و گرانی سرسام‌آور

خبرگزاری حکومتی ایسنا روز یکشنبه ۱۹تیر به‌نقل از کارشناسان نوشت که اکنون به‌طور متوسط رهن کامل یک واحد ۵۰ متری در بازار اجاره شهر تهران ۲۱۱میلیون و یک واحد ۷۰ متری ۲۹۶میلیون تومان است.

بنا بر این گزارش، اجاره‌بها در مناطق شمالی و حتی میانی تهران بیش از این مقدار و گاهی دو برابر است، و به همین دلیل برخی برای تأمین آن، اموال خود مثل خودرو و حتی اثاثیه خانه را می‌فروشند یا به شهرهای اطراف کوچ می‌کنند.

این خبرگزاری به گزارشهای میدانی استناد کرده و ادامه داده است: «بسیاری از مستاجران تهرانی، حومه را به‌عنوان گزینهٔ جایگزین پایتخت انتخاب کرده‌اند».

یک هفته پیش از این نیز استارتاپ نوبار که ارائه‌دهنده خدمات آنلاین اسباب‌کشی و حمل ونقل در سطح استان تهران و البرز است، بر اساس آمارهای خود خبر داد که ۴۸درصد از کاربران این شرکت به یک منطقه پایین‌تر اسباب‌کشی کرده‌اند و ۱۳درصد نیز تمایل به خروج از تهران داشته‌اند.

در شرایطی که حدود ۹میلیون خانوار مستاجر در کشور وجود دارد طی دو سال گذشته جمعاً ۴۵۰هزار فقره تسهیلات کمک ودیعه پرداخت شده است. این در حالی است که نیمی از جمعیت تهران در خانه‌های اجاره‌ای سکونت دارند و فقط در این شهر بیش از ۱.۵ میلیون خانوار مستاجر زندگی می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fa93f6eb-35af-4d43-ad75-ebe42371463a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات