728 x 90

اثر تورم و گرانی بر تأمین غذای بیمارستانها، پادگانها و زندانها

اثر تورم و گرانی بر تأمین غذای بیمارستانها
اثر تورم و گرانی بر تأمین غذای بیمارستانها

روزنامه حکومتی «اعتماد» روز چهارشنبه، ۲۵خرداد، در گزارشی از بروز قریب‌الوقوع «مشکل» در تأمین و توزیع غذا در بیمارستانها، پادگانها، زندانها و مراکز نگهداری کودکان و معلولان به‌دلیل افزایش سرسام‌آور بهای مواد غذایی و تورم و گرانی که این روزها اوج گرفته است، در ایران خبر داد.

در این گزارش آمده است: «طی هفته‌های آینده، تأمین و توزیع غذا از بودجه عمومی و دولتی، نه فقط در بیمارستانها، بلکه در باقی مراکز با جمعیت ساکن، پادگانها، زندانها، مراکز نگهداری سالمندان و کودکان بی‌سرپرست و افراد دارای معلولیت، اردوگاههای بازپروری آسیب‌دیدگان اجتماعی و حتی مدارس شبانه‌روزی و خوابگاههای دانشجویی هم با مشکلاتی مواجه خواهند شد».

این روزنامه هم‌چنین به‌نقل از رئیس یک بیمارستان خصوصی نوشت افزایش قیمت مواد غذایی به اندازه‌ای بر «کیفیت» غذای بیمارستانی تأثیر گذاشته که احتمال حذف غذای گرم در بیمارستانهای دولتی و خصوصی می‌رود.

به گفته وی، بیمارستانی که او مسئولیت آن را برعهده دارد، در ابتدای سال۱۴۰۰، ماهیانه ۴۰۰میلیون تومان بابت تأمین غذا به پیمانکار می‌پرداخته، اما این رقم در فروردین سال جاری به ۸۰۰میلیون تومان و در خردادماه به ۱.۵میلیارد تومان رسیده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/759a410c-36d3-44b8-ae9e-e458a21e39da"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات