728 x 90

اتیوپی ۱۵نفر از یک سلول تروریستی رژیم ایران را در حال طراحی حمله به سفارت امارات دستگیر کرد

دستگیری مزدوران تروریستی رژیم در اتیوپی
دستگیری مزدوران تروریستی رژیم در اتیوپی

آدیس هرالد رسانه اتیوپی روز ۱۷بهمن نوشت: مقامات اتیوپی ۱۵مظنون را که قصد حمله به سفارت امارات متحده عربی در پایتخت کشور آفریقایی، آدیس آبابا را داشتند، دستگیر کردند.

در این گزارش آمده است هدف اصلی آنها وارد کردن خسارات سنگین جانی و خسارت به املاک و هم‌چنین آسیب رساندن به آدیس آبابا، یعنی محل استقرار نمایندگیهای دیپلماتیک آفریقایی و بین‌المللی بوده است. بر اساس این بیانیه، سلاحهای سنگین، مواد منفجره و اسناد مختلف نیز در این عملیات کشف و ضبط شد.

در این بیانیه هم‌چنین آمده است که NISS با همکاری همتای سودانی خود موفق شد شبکه‌های گروه‌های تروریستی را از بین ببرد و حمله برنامه‌ریزی شده به سفارت امارات در خارطوم پایتخت سودان را خنثی کند.

بیانه اشاره می‌کند، مظنونان در یک عملیات مشترک توسط سرویسهای امنیتی، کمیسیون پلیس فدرال و سایر ارگانهای امنیتی دستگیر شدند...

مقامات اتیوپی گفتند که سلول عملیاتی رژیم ایران هم‌چنین قصد حمله به سفارت امارات در سودان را داشت...

به گفته کانال تلویزیونی کان [اسراییل]بررسیهای دقیق بین قاره‌ای نشان می‌دهند تعدادی از افرادی مظنون به انجام حملات در شرق آفریقا، اتباع اروپایی بودند، از جمله مغز متفکر آنها، احمد اسماعیل، تبعه سوئد که پس از تبادل معلومات آژانسهای اطلاعاتی [سوئد] با همتایان اتیوپی شان، در سوئد دستگیر شد.

جمعه گذشته مقابل سفارت اسراییل در دهلی نو، هند یک انفجار رخ داد. در اثر این انفجار به اتومبیلها خسارت وارد شد اما سبب جراحت نشد.

مقامات اسراییلی این انفجار را به‌عنوان حمله تروریستی مشکوک به سفارت در نظر گرفته و اقدامات احتیاطی امنیتی را در سفارتها در سراسر جهان افزایش داده‌اند.

به گزارش مطبوعات هند، یک یادداشت دست‌نویس که در محل بمب‌گذاری پیدا شده گروهی که قبلاً ناشناخته بود خود را به‌عنوان «حزب‌الله هند» معرفی کرده و مسئولیت انفجار را پذیرفته. به‌قتل سلیمانی و فخری‌زاده اشاره می‌کند. گزارشهای تأیید نشده رسانه‌های هند مدعی شد که پلیس برخی از اتباع ایرانی را در دهلی‌نو بازداشت و مورد بازجویی قرار داده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1127f7f3-5c3e-4299-899a-b61fa54f1128"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات