728 x 90

اتریش سفیر رژیم ایران را احضار کرد

وزارت خارجه اتریش
وزارت خارجه اتریش

خبرگزاری فرانسه، روز سه‌شنبه دوم اسفند نوشت: اتریش می‌گوید شهروندش در ایران به اتهام جاسوسی زندانی شده است
وین روز سه‌شنبه اعلام کرد که یک اتریشی به اتهام جاسوسی در ایران به ۷سال و نیم زندان محکوم شده است و در اعتراض به این حکم سفیر رژیم ایران را احضار کرده است.
وزارت‌خارجه در ماه اکتبر از بازداشت این مرد خبر داده و گفته بود که به‌طور منظم با خانواده وی در تماس است.
این گزارش افزود: سفیر اتریش در ایران از زمان بازداشت وی توانسته است طی سه بار ملاقات با این مرد از زندان دیدار کند.
این وزارتخانه گفت: ما به استفاده از تمامی امکانات برای ارائه بهترین حمایت کنسولی به او و سایر شهروندان اتریشی زندانی در سراسر جهان ادامه خواهیم داد.
خبرگزاری فرانسه افزود: حداقل ۱۷ دارنده گذرنامه غربی در ایران بازداشت هستند که بیشتر آنها دوتابعیتی از جمله دو اتریشی ایرانی تبار هستند.

 

خاطرنشان می‌شود طی ماههای گذشته تعدادی از کشورها از جمله استرالیا، سوئیس، کانادا، فرانسه، هلند، آمریکا، اتریش، انگلستان، آلمان، اسپانیا، آمریکای جنوبی و برزیل از شهروندان خود خواستند که به ایران سفر نکنند. آنها نوشتند به ایران سفر نکنید زیرا خطر زیادی وجود دارد که خودسرانه بازداشت یا دستگیر شوید.

وزارت خارجه استرالیا روز دوشنبه ۲۸آذر به استرالیایی‌ها توصیه کرد که به ایران سفر نکنند.

وزارت‌خارجه سوئیس روز یکشنبه ۲۲آبان با صدور بیانیه‌یی با هشدار به شهروندان خود از آنان خواست از سفر به ایران خودداری کنند.

دولت کانادا روز یکشنبه ۱۷مهر، از شهروندان خود خواست به‌دلیل تحریم ورود اعضای ارشد سپاه پاسداران رژیم ایران به این کشور و از طرفی شرایط نابسامان امنیتی، از سفر به ایران خودداری کنند.

دولتهای فرانسه و هلند روز جمعه ۱۵مهرماه از اتباع خود خواستند هر چه سریع‌تر ایران را ترک کنند چون که در معرض خطر بازداشتهای خودسرانه قرار دارند.

وزارت‌خارجه آمریکا روز ۱۳مهرماه از شهروندان خود خواست به‌دلیل بازداشتهای غیرقانونی به ایران سفر نکنید.

وزارت امور خارجه اتریش و انگلستان روز ۱۳مهر به شهروندان خود درباره سفر به ایران هشدار دادند.

پیش‌تر وزارت‌خارجه آلمان نیز به شهروندان خود و هم‌چنین افراد دوتابعیتی ایرانی ـ آلمانی، درباره سفر به ایران هشدار داده و خواسته بود که تنها در صورت ضرورت، به ایران سفر کنند.

رئیس هیأت مدیره تشکل حرفه‌یی راهنمایان گردشگری رژیم روز ۱۷مهر گفت: به‌دنبال اتفاقات اخیر، کشورهای آلمان، اسپانیا، آمریکای جنوبی، برزیل و استرالیا تمامی تورهای خود را به‌مقصد ایران به‌صورت کامل لغو کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3672d299-8005-44c7-a172-c5610b77af52"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات