728 x 90

اتحادیه اروپا ۴شخص و ۶نهاد رژیم ایران را تحریم کرد

تحریمهای جدید اتحادیه
تحریمهای جدید اتحادیه

اتحادیه اروپا امروز جمعه ۲۴شهریور ۴شخص و ۶نهاد رژیم ایران را بدلیل نقض حقوق بشر و استفاده گسترده و نامتناسب از زور علیه معتراضان تحریم کرد.

سایت اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای نوشت:
در ۲۵سپتامبر ۲۰۲۳، نماینده عالی اتحادیه در امور خارجی و سیاست امنیتی بیانیه‌یی از طرف اتحادیه صادر کرد که در آن از استفاده گسترده و نامتناسب از زور توسط نیروهای امنیتی ایران علیه معترضان غیرخشونت‌آمیز ابراز تأسف کرد و اشاره کرد که این اقدام منجر به تلفات جانی و هم‌چنین تعداد زیادی جراحات شده است.

در این بیانیه هم‌چنین تصریح شده است که مسئولان قتل مهسا امینی باید پاسخگو باشند و از مقامات رژیم ایران خواسته شده است که از تحقیقات شفاف و معتبر برای روشن شدن تعداد کشته‌ها و بازداشتها اطمینان حاصل کنند.
رسیدگی مناسب به همه بازداشت شدگان علاوه بر این، این بیانیه تأکید می‌کند که تصمیم رژیم ایران برای محدود کردن شدید دسترسی به اینترنت و مسدود کردن پلت‌فرم‌های پیام‌رسان فوری، آزادی بیان را نقض آشکار می‌کند. در نهایت، در این بیانیه آمده است که اتحادیه همه گزینه‌های موجود را برای رسیدگی به‌قتل مهسا امینی و نحوه واکنش نیروهای امنیتی رژ‌یم ایران به تظاهرات‌های بعدی بررسی خواهد کرد.

در این زمینه، و در راستای تعهد اتحادیه به رسیدگی به همه موضوعات مورد نگرانی با ایران، از جمله وضعیت حقوق‌بشر، همان‌طور که در نتیجه‌گیری شورای ۱۲دسامبر ۲۰۲۲ تأیید شد، چهار شخص و ۶نهاد باید در فهرست افراد گنجانده شوند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1a521b0a-2f0a-428d-90b3-dd8c0428e5ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات