728 x 90

اتحادیه اروپا مجوز استفاده از واکسن تک‌دُزی «جانسون‌ اند جانسون» را صادر کرد

واکسن جانسون اند جانسون
واکسن جانسون اند جانسون

به گزارش یورونیوز روز پنجشنبه ۲۱ اسفند، آژانس دارویی اروپا، واکسن دُزی کرونا، تولیدی شرکت جانسون‌ اند جانسون را تأیید کرد.

به‌دنبال این تایید، کمیسیون اروپا نیز مجوز استفاده از آن در کشورهای عضو اتحادیه اروپا را صادر کرد.

شایان یادآوری است که این واکسن پس از واکسنهای دو دْزی تولیدی فایزر و بیون‌تک، مدرنا و آکسفورد و آسترازنکا چهارمین واکسنی است که تاییدیه این نهاد اروپایی را برای استفاده در ۲۷کشور اروپایی دریافت می‌کند.

رئیس کمیسیون اروپا گفت: «واکسن جانسون ‌اند جانسون به ما کمک می‌کند تا در سه ماهه دوم سال۲۰۲۱ واکسیناسیون در سطح اروپا را افزایش دهیم».

اورزولا فن در لاین افزود: «این واکسن تنها یک دُز است که ما را یک قدم دیگر به هدف واکسیناسیون ۷۰درصد جمعیت بزرگسال تا پایان تابستان نزدیک می‌کند».

گفتنی است که آژانس دارویی اروپا، روز پنجشنبه ۲۱اسفند اعلام کرد که «پس از ارزیابی دقیق» از داده‌های شرکت جانسون‌ اند جانسون به این نتیجه رسیده است که این واکسن معیارهای اثربخشی، ایمنی و کیفیت را دارد و برای تمامی بزرگسالان بالای ۱۸سال مجاز است.

مدیر اجرایی این نهاد اروپایی (امر کوک) گفت: «با این تاییدیه، مقامات سراسر اتحادیه اروپا گزینه دیگری برای مبارزه با بیماری همه‌گیر و محافظت از جان و سلامتی شهروندان خود خواهند داشت».

هم‌چنین آژانس دارویی اروپا در بیانیه خود گفته است که واکسن تک دُزی جانسون ‌اند جانسون برای پیشگیری از ابتلا به کووید-۱۹ حدود ۶۷درصد کارآیی دارد.

میزان اثرگذاری واکسن «جانسون‌اندجانسون» طبق آزمایش‌های بالینی در پیشگیری از ابتلا به «نوع شدید بیماری کووید-۱۹» در ایالات متحده آمریکا ۸۵.۹درصد، در آفریقای جنوبی ۸۱.۷درصد و در برزیل ۸۷.۶درصد بوده است.

از سوی دیگر میزان اثرگذاری دو دْز واکسنهای فایزر و مدرنا حدود ۹۵درصد است. اما طبق تحقیقات مشخص شده است که هر سه واکسن در برابر بستری شدن بیماران در بیمارستان و مرگ کاملاً و به‌طور ۱۰۰درصد محافظت می‌کند. اثرگذاری واکسن «جانسون‌اندجانسون» در جلوگیری از انتقال بیماری نیز طبق تحقیقات ۷۵درصد عنوان شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/94a915ef-743b-473d-aec7-91a13b05eba7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات