728 x 90

میدل ایست مانیتور: اتحادیه اروپا از سازمان ملل خواست در مورد مسمومیت دختران دانش‌آموز در ایران تحقیق کند

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا

سایت میدل ایست مانیتور روز ۲۷اسفند نوشت: اتحادیه اروپا از سازمان ملل می خواهد در مورد مسمومیت دختران دانش‌آموز در ایران تحقیق کند.
قانونگذاران اروپایی از شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد (UNHRC) خواسته‌اند تا تحقیقاتی را درباره مسمومیت دهها هزار دختر دانش‌آموز در ایران انجام دهد، زیرا اتهامات مربوط به دخالت احتمالی دولت ایران در این پرونده‌ها افزایش یافته است.
در آغاز ماه جاری، رسانه‌های دولتی و مقامات ایران تحقیقات کشور را در مورد «مسمومیت‌های مشکوک» دست‌کم صدها دانش‌آموز عمدتاً دختر که پس از قرار گرفتن در معرض گاز سمی در دهها مدرسه در طی یک دوره زمانی حدوداً سه ماهه بیمار شده و در بیمارستان بستری شده بودند، فاش و اعلام کردند.
علی خامنه‌ای، سپس این مسمومیتها را جنایتی «غیرقابل بخشش» خواند که در صورت عمد باید مجازات اعدام داشته باشد و مقامات چندین نفر را دستگیر کردند که به‌گفته آنها مرتبط با این حادثه بودند. دولت هم‌چنین برخی از آنها را به ارتباط با "رسانه‌های مخالف خارجی" متهم کرد.
در حالی که برخی از سیاستمداران ظاهراً تقصیر را به گردن گروه‌های مذهبی مخالف آموزش دختران می‌اندازند، بسیاری از فعالان مستقیماً دولت ایران و نهادهای مذهبی را متهم به مسمومیتها برای انتقام از حضور بسیاری از دانش‌آموزان دختر در تظاهرات علیه حکومت و حجاب آن می‌کنند.
قطعنامه پارلمان اروپا در روز پنجشنبه «با شدیدترین عبارات، این تلاش وحشیانه برای ساکت کردن زنان و دختران در ایران» را محکوم کرد و از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا صدور ویزا، پناهندگی و کمکهای اضطراری را برای کسانی که باید ایران را ترک کنند، به‌ویژه زنان، و دختران آغاز کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d705f6cc-c1c1-4b3d-a969-3266b301ffa7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات