728 x 90

ابراز نگرانی جواد ظریف از ادامه استراتژی فشار حداکثری آمریکا علیه رژیم

جواد ظریف وزیر خارجه دولت آخوند روحانی
جواد ظریف وزیر خارجه دولت آخوند روحانی

خبرگزاری سپاه پاسداران با درج اظهارات جواد ظریف در واکنش به تحریمهای جدید آمریکا که در کنفرانس مشترک پمپئو و منوچین اعلام شد، نوشت: در تحریمهای جدید، واشنگتن تعدادی از مقامات سپاه، حزب‌الله لبنان و حماس را به لیست تحریمهای خود اضافه کرد. منوشین در این کنفرانس خبری گفت که با «دونالد ترامپ» درباره اعمال شدیدترین تحریمها علیه (جمهوری اسلامی) اتفاق نظر دارد.

خبرگزاری سپاه پاسداران در ادامه، به نقل واکنش جواد ظریف دراین رابطه پرداخته و می‌نویسد :

 وزیر خارجه (نظام) در واکنش به این اقدام آمریکا در پیامی توییتری به موضوع برکناری جان بولتون اشاره کرد.

او نوشت: «در حالی که جهان داشت از کنار رفتن [بولتون]در کاخ سفید نفسی به‌راحتی می کشید، پومپئو و منوچین تشدید[تحریمهای اقتصادی علیه نظام ایران] را اعلام کردند. این عطش برای جنگ و فشار حداکثری باید کنار برود».

 

متقی : بحث یمن، حماس، حزب‌الله کاملاً یک شاخصهای یک فضای بحرانی و آشوبزده را نشان می‌دهد طبعا آمریکایی‌ها جنگهای نیابتی سطح یک و سطح دو یشان را به انجام می‌رسانند یعنی بازیگران جنگ نیابتی‌شان هم می‌تواند اسراییل باشد هم می‌تواند عربستان باشد و هم می‌تواند گروه‌های فرو ملی باشد بنابراین من فکر می‌کنم که برکنار بولتون سیاست راهبردی آمریکا در برخورد با جمهوری اسلامی را هوشمندانه‌تر می‌کند بحثی را که به نوعی دکتر اکبری بهش اشاره داشتند نقش وزارت دفاع در ارتباط با سیاست‌گذاری راهبردی و سیاست خارجی آمریکا مجموعه‌های وزارت دفاع رویکردهای کاملاً قابل سنجشی دارند مجموعه‌های محاسباتی دارند.

و من تحلیلم این است که برکناری بولتون سیاست خارجی و سیاست منطقه‌یی آمریکا را در وضعیت طبیعی خودش قرار داد اما این وضعیت طبیعی باید بدانید به‌معنای مصالحه با ایران محسوب نمی‌شود.

اکبری: در مجموع اعتقاد من این است که حذف بولتون همان‌طور که اشاره فرمودند سیاست خارجی آمریکا را تغییر نمی‌دهد چون سیاست خارجی آمریکا خیلی تفاوتی حداقل در مقابل ما بین جمهوریخواهان و دموکرات ها و دیگران ندارد و مهره‌ها هم خیلی تاثیرگذار نیستند

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e715cf43-8e5c-4141-b46d-2a8a127c6f39"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات