728 x 90

تحریم‌های جدید آمریکا علیه نیروی قدس و گروه‌های تروریستی وابسته به آن

استیون منوچین و مایک پمپئو
استیون منوچین و مایک پمپئو

مایک پمپئو، وزیر خارجه و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در یک نشست خبری اعلام کردند آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه نیروی تروریستی قدس و گروه‌های تروریستی اعمال کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه، ۱۹شهریور، از تحریم‌های جدیدی علیه «طیف گسترده‌یی از تروریستها و حامیان آنها» خبر داد.

این وزارتخانه با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد با توجه به گسترده‌تر شدن ابزارهای قانونی که برای مبارزه با تروریسم در اختیار دارد، چندین نفر، از جمله یک مقام نیروی قدس سپاه به نام «محمد سعید ایزدی» را تحریم می‌کند.

وزارت‌خارجه آمریکا می‌گوید ایزدی، از مقامات نیروی قدس سپاه است و در لبنان مستقر است.

این تحریم‌ها همچنین شامل «ظاهر جباریان»، رابط مستقیم حماس و نیروی قدس سپاه، می‌شود. وزارت خزانه‌داری می‌گوید جباریان، که در ترکیه مستقر است، رئیس دفتر امور مالی حماس است و تمرکز او بر افزایش دریافت کمکهای مالی از ایران قرار دارد.

 

وزارت خزانه‌داری همچنین یک مقام صرافی ردین در ترکیه را تحریم کرده و گفته است که این صرافی نقشی اساسی در انتقال پول از ایران به حماس دارد.

به گفته وزارت خزانه‌داری، این صرافی در انتقال چندین میلیون دلار از ایران و حزب‌الله به حماس نقش داشته است.

 

استیون منوچین گفت: این تحریم‌ها شامل نیروی قدس سپاه پاسداران، حزب‌الله لبنان، حماس و القاعده می‌شود.

مایک پمپئو، نیز گفت این تحریم‌ها از مبادلات مالی گروه‌های تروریستی جلوگیری می‌کند.

به گفته مایک پمپئو، وزارت‌خارجه ۱۲تن از سران گروه‌های تروریستی را تحریم کرده است که چهار عضو ارشد حزب‌الله و حماس و سران گروه داعش و القاعده از جمله آنها هستند.این تحریم‌ها شرکتهایی را که در آموزش‌های تروریستی دخیل هستند نیز شامل می‌شود.

 

هفته گذشته آمریکا یک شبکه گسترده برای دور زدن تحریم‌های رژیم ایران را در فهرست سیاه قرار داد. در این فهرست نام شرکتها و افرادی از امارات تا سنگاپور، هنگ‌کنگ، ایران، هند، سوریه و لبنان دیده می‌شود.

استیون منوچین و پمپئو همچنین در این نشست خبری تأکید کردند برکناری جان بولتون تغییری در سیاست فشار حداکثری بر رژیم ایران ایجاد نخواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e4bc8ce8-6087-4a1b-93ef-52d3186b0154"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات