728 x 90

ائتلاف عربی چهار قایق انفجاری حوثی‌های وابسته به رژیم ایران را منهدم کرد

ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف عربی
ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف عربی

ائتلاف عربی حمایت از دولت قانونی یمن ضمن اعلام انهدام ۴قایق انفجاری حوثی آماده حمله به نفتکش‌ها در دریای سرخ، از کشته شدن ۳کارشناس متخصص بمب‌گذاری و هدایت این قایق‌های انفجاری در بندر الصلیف خبر داد.

ستاد اطلاع‌رسانی ائتلاف عربی شنبه ۶فروردین اعلام کرد که طی عملیات هوایی خود برای خنثی‌سازی حمله قریب‌الوقوع حوثی‌ها به نفتکش‌ها در دریای سرخ، ۴ قایق بمب‌گذاری شده که در بندر الصلیف در حال آماده‌سازی برای حمله بود را هدف قرار داده است.

ائتلاف پیش از آن نیز اعلام کرد که گروه شبه‌نظامی حوثی مورد حمایت ایران از سایت‌های دارای مصونیت ویژه نظیر فرودگاه بین‌المللی صنعا و بنادر الحدیده برای انجام حملات پهپادی و موشکی بالستیک خود به تأسیسات نفتی سعودی استفاده کرده‌اند.

نیروهای ائتلاف ضمن اعلام هدف‌گیری پهپادهای انفجاری حوثی پرتاب شده از مبدأ بنادر الحدیده و الصلیف، از شبه‌نظامیان حوثی خواستند تا تسلیحات و جنگ‌افزارهای خود را از مناطق حفاظت‌شده و در مقدمه آن فرودگاه بین‌المللی صنعا خارج کنند.

ائتلاف هم‌چنین توضیح داد که استفاده نظامی حوثی از اماکن حفاظت‌شده، چتر حفاظتی را از این اماکن سلب می‌کند.

ائتلاف عربی با تأکید بر ادامه عملیات نظامی خود تا تحقق اصل امنیت جمعی، افزود که حملات هوایی آن علیه کانون‌های تهدید در استانهای صنعا، صعده و الحدیده یمن و در پاسخ به حملات پهپادی و موشکی بالستیک حوثی‌ها به مراکز نفتی سعودی که تهدیدی علیه امنیت شریان بین‌المللی انرژی است، ادامه خواهد یافت (العربیه ۶فروردین).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e54f3446-4e13-45d8-932a-8cd4221e7163"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات