728 x 90

ئی.یو.ریپورتر: شماری از رهبران پیشین جهان به‌مریم رجوی پیوستند تا به یک سیاست جدید در قبال ایران فراخوان بدهند

جلسه اعلام بیانیه ۱۱۷ تن از رهبران پیشین جهان در حمایت از مردم و مقاومت ایران
جلسه اعلام بیانیه ۱۱۷ تن از رهبران پیشین جهان در حمایت از مردم و مقاومت ایران

ئی. یو ریپورتر – ۲تیر۱۴۰۲

شماری از رهبران پیشین جهان به‌مریم رجوی پیوستند

تا به‌یک سیاست جدید در قبال ایران فراخوان بدهند

ئی.یو.ریپورتر – ۲تیر۱۴۰۲

شماری از رهبران پیشین جهان به‌مریم رجوی پیوستند تا به‌یک سیاست جدید در قبال ایران فراخوان بدهند.

پس از انتشار نامهٔ سرگشاده‌یی که خواستار سیاست‌های جدید در قبال ایران شده بود، شش تن از ۱۱۷ امضاکنندهٔ آن روز پنجشنبه در کنفرانسی با حضور مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، در مقر شورای ملی مقاومت شرکت کردند. شش رئیس پیشین دولت درخواست خود را برای یک استراتژی قاطع در برخورد با دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران تکرار کردند و بر حق مردم ایران برای برقراری یک جمهوری دموکراتیک به‌جای آن تأکید کردند.

نامه سرگشادهٔ مزبور به‌رهبران کانادا، اتحادیه اروپا، انگلستان و ایالات‌متحده ارسال شده تا خواهان حمایت از اعتراضات در ایران و برنامهٔ ۱۰ماده‌یی شورای ملی مقاومت برای ایران آزاد بشود.

خانم رجوی در این کنفرانس گفت: «رژیم آخوندی در ایران، به‌صدور تروریسم و جنگ‌افروزی و بنیادگرایی مذهبی در خارج از ایران می‌پردازد. تصادفی نیست که تعداد زیادی از شخصیت‌های برجستهٔ جهانی به‌ابتکار عمل شما علیه این رژیم پیوسته‌اند».

رجوی گفت: «امروز این رژیم در فاز پایانی قرار گرفته است. قیامی که از شهریور۱۴۰۱ آغاز شد، نشان داد که مردم خواستار سرنگونی رژیم حاکمند و برای دستیابی به‌این هدف، آمادهٔ فداکاری هستند. در پی ۴۰سال نبرد زنان مجاهد و مبارز علیه این رژیم وحشی، زنان، نقش رهبری‌کننده در این قیام‌ها دارند».

خانم رجوی ادامه داد: «قیام اخیر هم‌چنین نشان داد که در برابر شرایط وحشتناک مردم ایران و نارضایتی‌های فزاینده، استبداد دینی هیچگاه راه‌حلی ندارد... تنها گریزگاه رژیم، سرکوب بیشتر و افزایش صدور تروریسم و جنگ‌افروزی است. همزمان تلاش برای بی‌اعتبارسازی اپوزیسیون دموکراتیک را با یک کارزار اطلاعات غلط در داخل و خارج کشور تشدید می‌کند...

رفتار رژیم نتیجه سیاست مماشات غرب طی چهار دهه گذشته است. اکنون زمان تغییر بنیادی این سیاست است».

گی فرهوشتاد نخست‌وزیر پیشین بلژیک و فرناندو کیروگا رئیس‌جمهور پیشین بولیوی در جلسهٔ روز پنجشنبه حملهٔ دولت آلبانی در این هفته علیه اعضای مجاهدین خلق را محکوم کردند.

فرهوفشتاد گفت: «رژیم ایران در ماه گذشته هر روز چهار نفر را اعدام کرد. به‌رغم همهٔ خشونت‌های آخوندها، مردم ایران که هر شکلی از دیکتاتوری را رد می‌کنند، پایداری باور نکردنی‌ایی را از خود به‌نمایش می‌گذارند».

این شخصیت بلژیکی که رئیس دولت کشورش از ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸ بود، افزود: «سپاه پاسداران باید در لیست سیاه اتحادیه اروپا و شرکای ما قرار بگیرد. مردم ایران مصممند کشورشان را به‌یک کشور دموکراتیک تبدیل کنند».

یولیا تیموشنکو نخست‌وزیر پیشین اوکراین برای شرکت در این کنفرانس از اوکراین سفر کرده بود؛ وی گفت: «ما در نامه سرگشاده خود به‌همراه دیگر رهبران جهان از کشورهای دیگر خواستیم تا سپاه پاسداران را در لیست سیاه قرار دهند و از مقامات رژیم به‌خاطر جنایاتشان علیه بشریت حسابرسی کنند».

خانم تیموشنکو افزود: «من ارزش‌ها و وظایف مشترک زیادی را در برنامهٔ ۱۰ ماده‌یی مریم رجوی دیدم. این چیزی است که باید مردم ما را متحد کند، زیرا ما برای آزادی، برای حقوق‌بشر، عدالت و امنیت شهروندان و مردم کشورهایمان مبارزه می‌کنیم».

پنج رئیس پیشین دیگر دولت نیز در سخنان خود به‌این برنامهٔ ۱۰ ماده‌یی اشاره و و از آن حمایت کردند و آن‌را نقشهٔ راهی برای آینده‌یی آزاد و دموکراتیک برای ایران دانستند.

(سایت ئی.یو.ریپورتر -۲تیر ۱۴۰۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/27bc5fdc-5359-4728-95bf-a601fe9ebfff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات