728 x 90

ئی‌یو ریپورتر: مریم رجوی از رهبران اتحادیه اروپا خواست تا سپاه پاسداران را لیست‌گذاری تروریستی کنند

کنفرانس در پارلمان اروپا با حضور خانم مریم رجوی
کنفرانس در پارلمان اروپا با حضور خانم مریم رجوی

ئی‌یو رپپورتر در گزارشی از کنفرانس در پارلمان اروپا در استراسبورگ نوشت: مریم رجوی، پرزیدنت اپوزیسیون ایران، در پارلمان اروپا در استراسبورگ سخنرانی کرد و از رهبران اتحادیه اروپا خواست تا با قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سیاه به‌عنوان یک سازمان تروریستی و بستن سفارتخانه‌های رژیم ایران، با معافیت از مجازات و تروریسم رژیم ایران مقابله کنند.

خانم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، این درخواست را تنها چند روز پس از آن مطرح کرد که تروریستهایی که مظنون به همکاری برای رژیم ایران بودند، اقدام به ترور دکتر آلخو ویدال کوادراس، معاون سابق رئیس پارلمان اروپا و حامی دیرینه مقاومت ایران، نمودند.

سارسالخوس، پیام پروفسور ویدال کوادراس را پس از سوءقصد به جانش در ۹نوامبر قرائت کرد.

"اجازه دهید به صراحت به شما اعلام کنم که سیاست اتحادیه اروپا در قبال جمهوری اسلامی باید تغییر کند و این تغییر باید به همان اندازه مؤثر باشد. غرب برای دهه‌ها تلاش کرده است که مماشات کند، مذاکره کند، گفتگو کند و به‌دنبال آن باشد. ما اکنون همه شواهدی را داریم که نشان می‌دهد این رویکرد جواب نداده و هرگز نتیجه نخواهد داد. می‌توان برای سازش با دشمن منطقی تلاش کرد. دستیابی به توافق با شر مطلق غیرمنطقی غیرممکن است."

خانم رجوی در این جلسه گفت: در حالی که جنگ‌طلبی رژیم خاورمیانه را فراگرفته است، تروریسم آن امنیت سیاستمداران و شهروندان اروپایی را به خطر انداخته است. با این حال، گلوله‌ای که به‌صورت آقای ویدال کوادراس اصابت نمود یک رسوایی سیاست مماشات با خامنه‌ای بود. این جنایت نتیجه تحویل دیپلمات تروریست زندانی رژیم در بلژیک و مدارا با حضور شبکه مأموران و جاسوسان وزارت اطلاعات آخوندها در اروپا بود. به راستی، آیا این یک واقعیت اثبات شده نیست که سفارتخانه‌های رژیم در اروپا به‌عنوان مقر فرماندهی آن برای تروریسم خدمت می‌کنند؟ پس چرا دولتهای اروپایی نتوانسته‌اند آن سفارتخانه‌ها را ببندند؟

خانم رجوی افزود: علی خامنه‌ای، ابراهیم رئیسی، غلامحسین اژه‌ای و دیگر سران رژیم باید در قبال نسل‌کشی و جنایات علیه بشریت با عدالت روبه‌رو شوند.

ئی‌یو ریپورتر در ادامه گزارش خود نوشت:

گی فورهوفشتاد نماینده پارلمان اروپا، نخست‌وزیر سابق بلژیک، از اتحادیه اروپا خواست تا سپاه پاسداران رژیم ایران را به‌طور کامل در فهرست تروریستی خود قرار دهد.

میلان زوور، نماینده اسلوونیایی پارلمان اروپا در این کنفرانس گفت: وضعیت خاورمیانه باید به‌عنوان زنگ خطری برای اروپا در رابطه با فعالیت‌های رژیم ایران و نقش مخرب آن در گسترش افراط‌گرایی، ایجاد و حمایت از گروه‌های نیابتی ترور، جنگ‌افروزی و تداوم سرکوب در خانه، عمل کند. "

وی افزود: زمان حمایت از شورای ملی مقاومت به‌عنوان آلترناتیو دموکراتیکی است که به‌دنبال ایجاد یک نظام دموکراتیک بر اساس برنامه ده ماده‌ای خانم رجوی است.

آنا فوتیگا، نماینده پارلمان اروپا، وزیر خارجه سابق لهستان، در این مراسم گفت که زمان آن رسیده است که عوامل رژیم ایران در قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۱۹۸۸ پاسخگو باشند.

ریشارد چارنسکی، نماینده پارلمان اروپا از لهستان، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را به‌دلیل این‌که تاکنون نتوانسته سپاه پاسداران را به‌رغم قطعنامه‌یی که پارلمان اروپا در ماه ژانویه به تصویب رساند، در فهرست سیاه اتحادیه اروپا قرار دهد، محکوم کرد.

پتری سارواما (Petri Sarvamaa)، نماینده فنلاند در اروپا گفت رژیم ایران مانع اصلی صلح در خاورمیانه است. وی از اتحادیه اروپا خواست فوراً سپاه پاسداران را در فهرست سیاه گروه‌های تروریستی قرار دهد.

دکتر فرانتس‌یوزف یونگ وزیر دفاع سابق آلمان، در این مراسم گفت: یکی از عجیب ترین ادعاهای کارگزاران رژیم ایران این است که شورای ملی مقاومت در میان مردم ایران حمایتی ندارد و اگر این موضوع صحت داشته باشد، می‌پرسم چرا حامیان شورای ملی مقاومت دستگیر و تعدادی از آنها اعدام می‌شوند. حقیقت این است که شورای ملی مقاومت ایران از حمایت مردم ایران برخوردار است، سازماندهی خوبی دارد و با طرح ۱۰ ماده‌ای خانم مریم رجوی، بستری دموکراتیک برای آینده ایران ارائه می‌کند که نهادهای اروپایی باید از آن حمایت کنند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8b3a53b8-ecca-4c28-9d66-495cd123fd86"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات