728 x 90

آکسیوس: رژیم ایران در صورت عدم برگشت به مذاکرات باید منتظر تشدید خطرناک تنش باشد

اتمی رژیم
اتمی رژیم

رهبران آمریکا و تروئیکای اروپایی به سران رژیم ایران هشدار دادند که اگر برجام احیا نشود، باید منتظر تشدید خطرناک تنش باشند.
وبگاه آکسیوس روز چهارشنبه ۱۲آبان نوشت: دولت بایدن نسبت به وعده‌های سران رژیم ایران درباره بازگشت قریب‌الوقوع به مذاکرات وین به‌منظور احیای توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ موسوم به برجام بدبین است.
آمریکا پس از ماه‌ها فکر کردن درباره چگونگی پاسخ به وقت‌کشی‌های رژیم ایران، در روزهای اخیر اقداماتی را آغاز کرده که برخی متحدان اروپایی آن، اسراییل و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس منتظر آن بودند.
آمریکا روز جمعه تحریم‌های جدیدی علیه برخی از سران رژیم ایران و نهادهای وابسته به یگان پهپادی سپاه پاسداران رژیم ایران که در حملات علیه نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق و هم‌چنین کشتی‌های متعلق به اسراییل شرکت داشته‌اند را اعلام کرد.
علاوه بر آن روز شنبه، جو بایدن و رهبران تروئیکای اروپایی فرانسه، آلمان و انگلستان، در جریان دیدارشان در حاشیه نشست بیست قدرت بزرگ صنعتی در اروپا، بیانیه مشترکی در مورد مسأله اتمی رژیم ایران صادر کردند، و به سران رژیم ایران هشدار دادند که اگر برجام احیا نشود، باید منتظر تشدید خطرناک تنش باشند.
در همان روز دولت بایدن گام دیگری برای نشان دادن بی‌صبری خود نسبت به رژیم ایران برداشت، و یک بمب‌افکن استراتژیک B-1 نیروی هوایی آمریکا را تحت عنوان آنچه فرماندهی مرکزی آمریکا گشت‌زنی در محل نامید، به پرواز بر فراز دریای سرخ، اسرائیل، عربستان، خلیج‌فارس و تنگه هرمز فرستاد.
و جنگنده‌های مصری، اسرائیلی، عربستان، و بحرینی گشت‌زنِ آمریکایی را بر فراز حریم هوایی کشورهای خود اسکورت کردند. ژنرال فرانک مک‌کنزی، فرمانده سنتکام در بیانیه‌یی اعلام کرد، هدف از این گشت‌زنی ارسال یک پیام ایمنی روشن بود (العربیه ۱۲آبان).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a0305a22-070a-4c29-ad09-ba85c2fdd060"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات