728 x 90

آکسیوس: اختلافات آمریکا و رژیم ایران ترمز مذاکرات وین را کشید

هتلی در وین محل نشست کمیته برجام
هتلی در وین محل نشست کمیته برجام

دیپلماتهای اروپایی و مقام‌های سابق آمریکایی گفته‌اند اختلافات میان رژیم ایران و آمریکا بر سر اقدامات لازم جهت محدود کردن برنامه هسته‌یی ایران به ایجاد بن‌بست در مذاکرات وین منجر شده است.
پایگاه آکسیوس روز چهارشنبه ۱۵اردیبهشت، به‌نقل از منابع خود نوشت، آمریکا و رژیم ایران درباره اقدامات محدودکننده فعالیت‌های هسته‌یی ایران اختلافات جدی دارند که مربوط به سانتریفوژهای پیشرفته‌ای است که غنی‌سازی اورانیوم با سرعت بیشتر را ممکن می‌کنند.

آکسیوس گزارش داده طرفهای اروپایی برجام و آمریکا موافقند که «زمان گریز» رژیم ایران باید دست کم یک سال باشد. زمان گریز اشاره به زمان لازم جهت تولید اورانیوم غنی شده کافی جهت تولید یک بمب هسته‌یی است.


آکسیوس نوشته طرفهای اروپایی و آمریکایی درباره اقدامات لازم برای رسیدن به این موقعیت مواضع یکسانی دارند. آکسیوس گفته است موضع رژیم ایران متفاوت است. یک دیپلمات گفته یک اختلاف کلیدی، بر سر اقداماتی است که لازم است برای سانتریفوژهای پیشرفته نصب شده از سوی رژیم ایران انجام شود.

شایان یادآوری است که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با ای.بی.سی به تاریخ ۱۲اردیبهشت درباره مذاکرات اتمی با رژیم آخوندی گفت: "ما هنوز در وین به توافق نرسیده‌ایم."
وی در ادامه افزود، برای از بین بردن شکافهای باقی مانده هنوز فاصله زیادی وجود دارد و این اختلافات در رابطه با محدودیتهای هسته‌یی هستند (العربیه ۱۵اردیبهشت).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2c3eafde-5732-40dc-b0ba-f0df64589f64"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات