728 x 90

آژانس اتحادیه اروپا: رژیم ایران جاسوسی سایبری را تشدید می‌کند

جاسوسی سایبری
جاسوسی سایبری

آژانس اتحادیه اروپا اعلام کرد: رژیم ایران جاسوسی سایبری را تشدید می‌کند

گوشه‌هایی از بسیج دروغپراکنی و جاسوسی رژیم آخوندی

علیه مجاهدین و مقاومت ایران

خبرگزاری رویترز-بروکسل ۲۸ژانویه ۲۰۱۹(۸بهمن۹۷): آژانس امنیت دیجیتالی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت رژیم ایران احتمالاً فعالیتهای جاسوسی سایبری خود را تشدید خواهد کرد.

رویترز افزود در این ماه اتحادیه اروپا اولین تحریمها علیه رژیم ایران را از زمانی که قدرتهای جهانی بر سر توافق اتمی با حکومت ایران در سال ۲۰۱۵ به توافق رسیدند اعمال کرد که در واکنش به آزمایشات موشکی رژیم ایران و توطئه‌های این رژیم برای اعمال تروریستی و قتل در خاک اروپا بود.

آژانس اتحادیه اروپا برای امنیت شبکه‌یی و اطلاعاتی در گزارشی گفت« تحریمهای جدید اعمال شده علیه رژیم ایران احتمالاً این رژیم را به سوی تشدید فعالیتهای تهدیدآمیز سایبری دولتی می‌راند که به‌دنبال اهداف ژئوپلتیک و استراتژیک در سطح منطقه‌یی می‌باشد».

آژانس امنیت دیجیتالی اتحادیه اروپا، هکرهای دولتی را در میان بالاترین تهدیدات علیه امنیت دیجیتالی لیست‌گذاری کرده است.

 

رویترز در یک گزارش اختصاصی که در ماه نوامبر منتشر شد دریافته بود که هکرهای رژیم ایران پشت چندین حمله سایبری و فعالیتهای پخش اطلاعات دروغین در اینترنت در سال‌های اخیر بودند در حالی که این حکومت در تلاش برای تقویت نفوذ خود در خاورمیانه و فراتر از آن بوده است.

رویترز در این گزارش تحقیقی پیرامون پخش اخبار دروغ توسط رژیم با عنوان چگونه رژیم ایران اطلاعات گمراه‌کننده را در تمام دنیا پخش می‌کند، ابعادی از کارزار دروغپراکنی حکومت آخوندی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های جعلی اینترنتی را فاش کرده بود.

 

رویتر در این گزارش نوشته بود:

طبق تحقیق رویترز: یک خبرگزاری مستقر در تهران اخبار دروغین را دست‌کم از طریق ۷۰سایت در کشورهای مختلف پخش می‌کند.

یکی از این سایتها «نیل نت آنلاین» نام دارد که نقشهٔ محل آن به جای ساختمان، وسط خیابان را نشان می‌دهد و افراد محلی می‌گویند هرگز درباره این سایت چیزی نشنیده‌اند. علت این است که «نیل نت آنلاین» بخشی از عملیات نفوذ مستقر در تهران است. این یکی از ۷۰وب‌سایتی است که پروپاگاند رژیم ایران را در ۱۵کشور پخش می‌کند.

 

به گزارش رویترز: «برخی از این سایت‌های (رژیم) ایران، نخست در ماه اوت توسط شرکتهایی شامل فیس‌بوک، توئیتر و آلفابت، شرکت مادر گوگل، افشا شد. شرکتهای شبکهٔ اجتماعی، صدها حسابی که این سایتها را تبلیغ می‌کردند یا پیام‌های (رژیم) ایران را ‌پیش می‌بردند، بسته‌اند. فیس‌بوک ماه گذشته (میلادی) گفت که ۸۲صفحه، گروه و حساب مرتبط با کارزار پخش اطلاعات گمراه‌کننده توسط (رژیم) ایران را بسته است... سایتهایی که توسط رویترز کشف شد، ابعاد بسیار گسترده‌تری دارند. آنها (مطالبشان) را به ۱۶زبان منتشر کرده‌اند...».

 

طبق تحقیقات رویترز در سایت‌های مزبور عمداًً برخی اخبار واقعی همراه با کاریکاتور در کنار سخنرانیهای خامنه‌ای وجود دارد. این سایتها به‌روشنی از دولت ایران حمایت می‌کنند و بلندگوی ضدیت با کشورهایی هستند که با رژیم ایران مخالف هستند- به‌خصوص اسراییل، عربستان سعودی و آمریکا.

 

یکی از قطعات طنز نت.نیل، دقیقاً نسخه کپی شدهٔ مقاله‌یی است که در تلویزیون دولتی ایران کمی ‌قبل‌تر در همان روز منتشر شده بود. برخی از این سایتها عجولانه کار می‌کنند... مثلاًًً سایت موسوم به «خبرگزاری مطبوعاتی یمن» کلمهٔ خبرگزاری در نام خود را به اشتباه تایپ کرده است...

۱۷مورد از این ۷۱سایت در گذشته محل خود را تهران یا ایران ذکر کرده‌اند و شماره‌های تلفن یا فکس ایرانی ارائه داده‌اند. ولی نام صاحبانشان اغلب مخفی است و هیچیک از اپراتورهای مرتبط با ایران قابل دسترسی نیستند...

بیست و دو مورد از این سایتها شمارهٔ تلفن یکسانی را ارائه کرده‌اند که البته کار نمی‌کند...

حداقل هفت مورد از این سایتها از آدرس یکسانی استفاده کرده‌اند که مربوط به یک خوابگاه جوانان در برلین است. کارمندان این خوابگاه به رویترز گفتند، هرگز چیزی درباره این سایتها نشنیده‌اند.

 

رویترز در بخش دیگری از گزارش خود نوشت که شرکت توئیتر کمی بعد از این‌که خبرگزاری رویترز با آن تماس برقرار کرد، حسابهای توئیتری دو سایت «نیل نت آنلاین» و «سودان الیوم » متعلق به رژیم ایران را بست...

گوگل نیز گفت که ۹۹حساب مرتبط با مطبوعات حکومت ایران را پیدا کرده و بسته است.

همچنین سخنگوی فیس‌بوک، گفت: «طی چند ماه اخیر، ما صدها صفحه، گروه و حساب مرتبط با عوامل ایرانی را که رفتار همآهنگ و غیرقابل اعتمادی دارند، حذف کرده‌ایم».

 

در سایتهایی که رویترز در گزارش خود از آنها نام برده و در واقع متعلق به سپاه و اطلاعات آخوندهاست، گزارشهای متعددی از دروغپراکنی و شیطان‌سازی علیه مجاهدین و مقاومت ایران دیده می‌شود:

به‌عنوان نمونه سایت موسوم به awdnews خبرهایی را با این عناوین منتشر کرده است:

داستان خونین سازمان مجاهدین خلق MKO

آمریکا اصلی‌ترین حامی سازمان تروریستی MKO است

ایران حمایت ایالات متحده از گروه تروریستی MKO را مورد انتقاد قرار می‌دهد

وضعیت گروگان‌گیری در پاریس: چه‌طور فرانسه به بهشت امن سازمان کمونیستی تروریستی تبدیل شده است

 

در سایت دیگری به‌نام «سودان الیوم» که به‌اصطلاح برای انتشار خبرهای سودان به‌کار گرفته می‌شود، گزارشها و لجن‌پراکنی‌هایی علیه مجاهدین و مقاومت ایران با چنین عناوینی دیده می‌شود:

انتقاد به نخست‌وزیر سابق کانادا به‌خاطر شرکت در گردهمایی سازمان خلق

سازمان مجاهدین خلق را که مخالف ایران است بشناسید

دیدار اپوزیسیون ایران با مسئولان اسراییلی در فرانسه

سایت وزارت‌خارجهٔ آمریکا اسناد منتشر شده درباره فعالیت‌های مجاهدین خلق را حذف می‌کند

 

یک سایت دیگر که رویترز از آن نام برده ”آژانس یمن پرس“ است که مشابه همین روایتهای رژیمی را به انگلیسی منتشر کرده است با عناوینی از قبیل: «وب‌سایت وزارت‌خارجهٔ آمریکا اسناد منتشر شده درباره جزییات فعالیت‌های تروریستی مجاهدین خلق (ام.کا.او) را حذف کرد» و «ملاقات‌های اپوزیسیون ایران با مقامهای اسراییلی در پاریس»

در این سایت همچنین گزارشی علیه مقاومت ایران با این عنوان دیده می‌شود:

امنیت فرانسه اصلی‌ترین قربانی ترافیک مجاهدین خلق (ام.کا.او) است

شایان توجه این‌که پاسداران و مزدوران اطلاعات آخوندها با بلاهت آشکار در مورد مجاهدین خلق به‌جای حروف اختصاری مرسوم در آمریکا و کشورهای غربی یعنی ام.ای.ک، رد پای آشکار رژیم را بر جای گذاشته‌اند و حروف اختصاری ام.کا.او را بکار برده‌اند که سپاه و اطلاعات آخوندی در ترجمه‌های انگلیسی استفاده می‌کنند.

 

 

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت و دبیرخانه شورا، در ماههای اخیر در چندین اطلاعیه، گوشه‌هایی از ابعاد گسترده شیطان‌سازی و تو‌طئه‌های رژیم با بکار گیری انواع ترفندها و تاکتیکها را برملا کرده است.

این کمیسیون در اطلاعیه‌های ۲۵مرداد و ۱۱و ۲۸شهریور ۹۷، با ذکر جزییات اعلام و افشا کرد که برنامه‌ها و کارزار کثیف چند هفته‌یی خدمتگزاران و مزدوران رژیم آخوندی در اطراف محل اقامت مجاهدین در آلبانی با پوشش خبرنگاران کانال ۴انگلیس و الجزیره انگلیسی، به‌طور کامل ”به‌فرموده“ رژیم آخوندها انجام شده است.

 

یک موضوع دیگر، افشای توئیتهای ماشین سایبری رژیم علیه مجاهدین توسط شرکتهای توئیتر و فیس‌بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی بود. کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورا در یک اطلاعیه به تاریخ ۸آبان ۹۷تحت عنوان توییتهای افشا شده؛ زمینه‌سازی آخوندها برای تروریسم علیه مقاومت نوشت انتشار بخشی از توییتهای ماشین سایبری رژیم آخوندی از سوی مؤسسه توییتر، بار دیگر این حقیقت را که مقاومت ایران همواره تأکید کرده است به اثبات رساند که منشأ‌ اصلی هر گونه خصومت و شیطان‌سازی علیه شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق ایران فاشیزم دینی است. رژیمی که تنها راه نجات خود را از سرنگونی محتوم، نابودی همین مقاومت می‌داند.

در ماه شهریور شرکت توییتر ۷۷۰حساب توییتری متعلق به رژیم ایران را بست. همزمان شرکتهای فیس‌بوک و اینستاگرام و گوگل نیز حسابهای مشابه مربوط به رژیم ایران را بستند. شرکت توییتر در ۱۷اکتبر ۲۰۱۸، توییتهای این ۷۷۰حساب را که ۱،۱۲۲،۹۳۶عدد می‌شد همراه با عکسها و فیلمهایی که ضمیمه توییتها بود، به‌صورت سرجمع منتشر کرد.

-بیشترین بخش از توییتهایی که به سازمان مجاهدین مربوط می‌شود به زبان فارسی و سپس به زبانهای انگلیسی، عربی، اسپانیولی، فرانسوی، آلبانیایی و پشتو است. این توییتها از سال ۲۰۱۲شروع شده و سپس در سالهای ۲۰۱۷و ۲۰۱۸ابعاد کلان پیدا کرده است. به‌نحوی که تعداد توییتهای ۲۰۱۸از جمع توییتهای منتشر شده در ۶سال قبل بیشتر است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7436dca9-0941-4091-ac7f-40029424b106"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات