728 x 90

آنتونی بلینکن: چیزی که ما در مذاکرات با ایران دیده‌ایم این است که ما را به عقب برمی‌گرداند

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در بروکسل -۱۸شهریور
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در بروکسل -۱۸شهریور

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به بروکسل گفت که چیزی که ما فعلاً از رژیم در مذاکرات دیده‌ایم این است که ما را به عقب برمی گرداند و نه به جلو.

وزیر خارجه آمریکا روز جمعه ۱۸شهریور در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با استولتنبرگ دبیرکل ناتو در مورد مذاکرات اتمی رژیم گفت: اما در رابطه با ایران و برجام، اول این‌که این یک مذاکره است که رفت و برگشت دارد و ما پاسخی از طرف ایران گرفته‌ایم که آن را با شرکای اتحادیه اروپا هم بررسی کرده‌ایم و نیاز نیست که همه چیز را اینجا علنی بگوییم.

وی افزود: اما طی هفته‌های گذشته ما برخی شکافها را بستیم و ایران از برخی درخواستهای خارج از کادر خود صرفنظر کرده است، خواستهایی که به برجام ربطی نداشته‌اند با این‌حال جدیدترین پاسخی که داده شده ما را به عقب برمی‌گرداند و ما نمی‌خواهیم با قراردادی توافق کنیم که التزامات پایه‌یی ما را محقق نمی‌کند و فقط تلاش می‌کند درخواستهای خارج از کادری را دنبال کند که به برجام مربوط نمی‌شوند.
اگر ما این توافق را به انجام برسانیم تنها به این خاطر است که موجب پیشبرد امنیت ملی ما شود و رئیس جمهور هم روی همین متمرکز است و چیزی که ما فعلاً دیده‌ایم این است که ما را به عقب برمی گرداند و نه به جلو.

آخرین دور مذاکرات احیای برجام پس از وقفه‌ای پنج ماهه روز ۱۳مردادماه تا ۱۷مردادماه در وین برگزار شد. برگزاری این دور از مذاکرات پس از آن صورت گرفت که «جوزف بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله‌یی در روزنامه فایننشال‌ تایمز اعلام کرده بود بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که حاوی راه‌کارهای به‌روزشده‌ای در خصوص احیای برجام است.

 

بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا هم‌چنین در نشست خبری روز جمعه با دبیرکل ناتو افزود: نیروهای اوکراینی توانسته‌اند «پیشرفتی واقعی» در میدان جنگ در برابر روسیه داشته باشند.

استولتنبرگ نیز گفت: با این‌که حملات روسیه در دونباس نتوانسته پیشرفتی داشته باشد، «جامعه جهانی باید برای تداوم حمایت از کی‌یف آماده باشد زیرا انتظار می‌رود که جنگ مدتی طولانی ادامه داشته باشد».(رویترز ۱۸شهریور)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/611bfac6-d772-4b0c-85a2-06f4e85f6b2d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات