728 x 90

آنتونی بلینکن: محکومیت استفاده دولتها از شکنجه و سایر موارد نقض حقوق‌بشر به‌عنوان ابزار سرکوب علیه مخالفان سیاسی

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

وزیر خارجه آنتونی بلینکن به مناسبت روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه در یک بیانیه مطبوعاتی استفاده دولتها از شکنجه و سایر موارد نقض حقوق‌بشر به‌عنوان ابزار سرکوب مداوم علیه مخالفان سیاسی را محکوم کرد.

در بخشهایی از این بیانیه که روز ۵تیرماه در سایت وزارت‌خارجه آمریکا منتشر شده است آمده است: ما هم‌چنان شاهد هستیم که دولتها از شکنجه و سایر موارد نقض حقوق‌بشر به‌عنوان ابزار سرکوب مداوم علیه مخالفان سیاسی، اعضای گروه‌های اقلیت و افراد به حاشیه رانده شده، مدافعان حقوق‌بشر و کسانی که صرفاً عقیده‌ای ابراز می‌کنند که این دولتها دوست ندارند، استفاده می‌کنند. ایالات متحده شکنجه را در هر مکان و هر زمان که رخ دهد محکوم می‌کند و از دولتها مصرانه می‌خواهد که به تعهدات بین‌المللی خود پایبند باشند و به مصونیت از مجازات به‌خاطر این جرایم پایان دهند.

در این بیانیه همچنین آمده است: در روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه، ما شجاعت و انسانیت قربانیان و بازماندگان شکنجه در سراسر جهان را گرامی میداریم.

امروز فرصتی برای کشورهای عضو سازمان ملل متحد، جامعه مدنی و افراد در سراسر جهان است تا علیه شکنجه متحد شوند و خواستار حقیقت، عدالت و حسابرسی از مرتکبان این نقض حقوق‌بشر شوند. تا زمانی که کسانی هستند که مرتکب شکنجه می‌شوند، ایالات متحده در تعهد خود برای از بین بردن آن خلل‌ناپذیر خواهد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ade12440-c668-455c-8974-125695e26363"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات