728 x 90

آنالنا بربوک: ما هرگز نباید اجازه دهیم رژیم ایران به سلاح هسته‌یی دست یابد

آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان
آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان

آنالنا بربوک؛ وزیر خارجه آلمان روز سه‌شنبه ۲۴آبان با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رافائل گروسی؛ مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «ما هرگز نباید اجازه دهیم رژیم ایران سلاح هسته‌یی تولید کند یا به سلاح هسته‌یی دست یابد».
وی در ادامه این کنفرانس اضافه کرد: «ایران به‌طور سیستماتیک تعهدات خود را زیر پا می‌گذارد. ایران باید دوباره تعهدات خود در قبال آژانس را اجرا کند. این به این معنا است که امکان دسترسی کامل بازرسان آژانس به تأسیسات هسته‌یی را امکان‌پذیر سازد».

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در این کنفرانس با بیان این‌که «ما به همراه جامعه بین‌المللی سؤالات واضحی از ایران داریم که باید به آنها پاسخ داده شود» اضافه کرد: «شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این هفته دیدار خواهد داشت تا به بررسی شرایط در خصوص برنامه هسته‌یی ایران بپردازد».
این در حالی است که روز دوشنبه ۲۳آبان رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در سخنانی در پاریس پیرامون مذاکرات هسته‌یی گفت: «دولت آمریکا اکنون تمرکز خود را به جای مذاکرات برای احیای توافق هسته‌یی، بر سیاست تحریم و فشار قرار داده است».
وی اقدامات نیروهای امنیتی علیه معترضان در ایران و هم‌چنین فروش پهپاد به روسیه را از دلایل تغییر سیاست آمریکا دانست و افزود، علاوه بر این، مذاکرات هسته‌یی احیای برجام پیشرفتی هم نداشته‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7cd8cdb6-db26-4bca-95ee-3073648b6b41"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات