728 x 90

آنالنا بربوک: اسراییل باید به تصمیم‌های دادگاه لاهه پایبند باشد

آنالنا بربوک
آنالنا بربوک

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان روز جمعه ۶ بهمن در واکنش به تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری پیرامون جنگ در غزه از اسراییل خواسته است که از تصمیمات اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری در مسائل مربوط به جنگ در غزه، پیروی کند.
وی در اظهاراتی پیرامون تصمیمات اتخاذ شده توسط دیوان بین‌المللی دادگستری گفت: «هر چند این تدابیر در حال حاضر به‌طور موقت اتخاذ شده‌اند، اما بر اساس قوانین بین‌المللی جنبه الزامی دارند. اسراییل نیز باید به آن موضوع پایبند باشد».
سخنان بربوک در حالی بیان شد که جوزف بورل، هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در سخنانی که روز جمعه بیان کرد گفت: «این تصمیم لازم‌الاجرا است. اتحادیه اروپا انتظار دارد که این تصمیم به‌طور کامل، سریع و مؤثر اجرا شود».
خاطر نشان می‌شود که دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه (ICJ) روز جمعه ۶ بهمن اعلام کرد که صلاحت رسیدگی به پرونده "نسل‌کشی" را دارد و تقاضای اسراییل مبنی بر مختومه‌کردن شکایت آفریقای جنوبی مبنی بر بروز نسل‌کشی در جنگ غزه پذیرفتنی نیست.
این دیوان در عین‌حال با تقاضای آفریقای جنوبی برای آتش‌بس فوری در غزه موافقت نکرد، اما از اسراییل خواست که باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از کشتن فلسطینی‌ها، ایجاد آسیب‌های جسمی یا روحی جدی به آنها انجام دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/167e528f-7341-4ffa-bbf9-a06c431cccec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات