728 x 90

آمریکا مأموریت ناو گروه ضربت هواپیمابر نیروی دریایی خود را تمدید کرد

ناو گروه آمریکا - عکس از آرشیو
ناو گروه آمریکا - عکس از آرشیو

در ادامه تنشها و عملیات مشترک آمریکا و انگلستان علیه شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران، مقامات آمریکایی اعلام کردند که ادامه مأموریت ناو گروه ضربت هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا در دریای سرخ و خلیج عدن به مدت یک ماه دیگر تمدید می‌شود.

فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد رسانه‌های متعلق به شبه‌نظامیان حوثی گفته‌اند در پی حملات مشترک هوایی آمریکا و انگلستان به مواضع حوثی‌های مورد حمایت رژیم ایران تاکنون دست‌کم ۱۶نفر کشته و ۴۲نفر زخمی شده‌اند.
در این حملات هشت هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) را در مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان حوثی در یمن و بر فراز دریای سرخ منهدم کردند و حملاتی را علیه ۱۳هدف در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها انجام دادند.
وزارت دفاع انگلستان اعلام کرد که این حملات، ساختمانهای نزدیک شهر بندری حدیده و دیگر اهداف در جنوب این کشور را هدف قرار داده است.
در این بیانیه آمده است که ساختمانهایی که مورد اصابت قرار گرفته‌اند، «به‌عنوان تأسیسات کنترل زمینی پهپادها شناسایی شده‌اند و انباری برای پهپادهای دور برد و سلاحهای زمین به هوا بودند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d2bb6971-7597-47ac-8cfd-642855c3199a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات