728 x 90

آمریکا شرکت‌های حمل‌ و نقل بین‌المللی صادرات نفت ونزوئلا را تحریم می‌کند

وزارت خزانه داری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا

وزارت‌خارجه آمریکا طی بیانیه‌یی اعلام کرد شرکت‌های حمل‌ و نقل بین‌المللی که در صادرات نفت ونزوئلا دخیل باشند مورد تحریم قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این اقدام فشار بر رژیم نیکلاس مادورو را افزایش خواهد داد.

 

پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته گفته بود مسکو برنامه‌یی برای اعزام نیرو به‌منظور تقویت حکومت نیکلاس مادورو، رهبر ونزوئلا، ندارد.

دونالد ترامپ پیش‌تر گفته بود روسیه اعلام کرده، بیشتر نیروهایش را از ونزوئلا خارج کرده است.

پوتین گفته است روسیه پایگاه نظامی در ونزوئلا نمی‌سازد، اما به «همکاری فنی-نظامی» در راستای تعهداتش در توافقات با ونزئلا ادامه می‌دهد.

 

وزارت حمل‌ و نقل آمریکا هر گونه پرواز مسافربری و تجاری به ونزوئلا را ممنوع اعلام کرد

این وزارت‌خانه با انتشار بیانه‌ای در روز پنجشنبه ۲۶اردیبهشت ۹۸اعلام کرد به‌دلیل وجود ناآرامی‌ها در ونزوئلا تأمین امنیت مسافران و کادر پرواز در فرود‌گاهها خدشه‌دار شده است.

وزیر حمل‌ و نقل آمریکا گفت: این تصمیم بر اساس توصیه وزارت امنیت ملی اتخاذ شده است.

الین چائو وزیر حمل ونقل آمریکا در این خصوص گفت: من با این امر موافقم که منافع عمومی خواهان قطع فوری حمل‌ و نقل هوایی بین فرودگاههای ایالات متحده و ونزوئلاست.

 

همچنین جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، شامگاه جمعه، ۲۰اردیبهشت ۹۸، در چند پیام توئیتری نوشت: «اقدام بازیگران خارجی در ونزوئلا، یعنی کوبا، روسیه و ایران، در انهدام دموکراسی و حمایت سرکوب تحمل نخواهد شد؛ این بازیگران زیر نظر هستند.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eb4659a9-1599-4d1c-8b45-14fee757e27d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات