728 x 90

آمریکا:‌ تمرکز روی خارج شدن نیروهای رژیم ایران از سوریه

تمرکز روی اخراج نیروهای رژیم ایران
تمرکز روی اخراج نیروهای رژیم ایران

وزارت‌خارجه آمریکا در بیانیه‌اش درباره بازسازی و بازگشت داوطلبانه و امن سوریها به خانه هایشان اعلام کرد رئیس‌جمهور روشن ساخته است که ما آماده‌ایم تا زمان شکست پایدار داعش در سوریه باقی بمانیم، و ما روی تضمین خارج شدن نیروهای ایران و مزدورانشان متمرکز باقی می‌مانیم. ما اعتقاد داریم که هیچ‌کدام از این رویدادها بدون پیشرفت غیرقابل برگشت در راستای یک راه‌حل سیاسی برای جنگ مطابق قطعنامه ۲۲۵۴شورای امنیت ملل‌متحد نمی‌تواند رخ دهد.

در بیانیه مطبوعاتی سخنگوی وزارت‌خارجه هدر نائرت از جمله به نکات زیر توجه داده شده است، شکست پایدار داعش یک اولویت اصلی برای این دولت و وزارت‌خارجه می‌باشد. دیپلماتهای ما در حال کار تنگاتنگ با وزارت دفاع هستند تا از عملیاتهای آتی در شرق سوریه توسط نیروهای دموکراتیک سوریه حمایت کنند و با پایتختهای کشورهای ائتلاف کار می‌کنند تا از ابتکار عملهای ثبات سازی که امکانپذیر می‌سازد تا سوریها بشکل داوطلبانه و امن به خانه هایشان در رقه و دیگر استحکامات سابق داعش برگردند، حمایت کنیم.

 

وزارت‌خارجه از فرودین۹۷، حدود ۳۰۰میلیون دلار کمک مالی و اعلام تعهد، از شرکای ائتلاف جمع‌آوری کرد تا از ابتکار عملهای ثبات سازی و ترمیم اولیه حیاتی در مناطق آزاد شده از داعش در شمال شرق سوریه پشتیبانی کند، از جمله یک کمک سخاوتمندانه ۱۰۰میلیون دلاری توسط عربستان سعودی و اعلام تعهد ۵۰میلیون دلاری توسط امارات متحده عربی.

 

آمریکا در سوریه می‌ماند

وزیر پمپئو به وزارت‌خارجه این اختیار را داد که حدود ۲۳۰میلیون دلار کمک مالی برای ثبات سازی سوریه که تحت بررسی بود بکار بگیرند. این تصمیم در مشورت با کاخ سفید اتخاذ شد.

رئیس‌جمهور روشن ساخته است که ما آماده‌ایم تا زمان شکست پایدار داعش در سوریه باقی بمانیم، و ما روی تضمین خارج شدن نیروهای ایران و مزدورانشان متمرکز باقی می‌مانیم. ما اعتقاد داریم که هیچ‌کدام از این رویدادها بدون پیشرفت غیرقابل برگشت در راستای یک راه‌حل سیاسی برای جنگ مطابق قطعنامه ۲۲۵۴شورای امنیت ملل‌متحد نمی‌تواند رخ دهد.

ما همچنین به کار با شرکای بین‌المللی‌مان در راستای دستیابی به یک راه‌حل مسالمت‌آمیز برای جنگ سوریه مطابق یک روند سیاسی تحت رهبری سازمان ملل ادامه خواهیم داد.

 

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/130752b0-db7f-434c-8466-7ee6afc4d715"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات