728 x 90

آمریکا: تعیین جایزه ۱۰میلیون دلاری برای ارائه اطلاعات از دو مأمور رژیم ایران

وزارت خزانه داری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا

آمریکا علیه دو مأمور رژیم ایران به اتهام راه‌اندازی یک کارزار اطلاعات نادرست سایبری برای مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا کیفرخواست صادر کرد و برای ارائه اطلاعات درباره آنها جایزه ۱۰میلیون دلاری تعیین کرد.
یورونیوز روز پنجشنبه ۲۷آبان به‌نقل از وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد دو مأمور رژیم ایران به نامهای سید محمدحسین موسی کاظمی ۲۴ساله و سجاد کاشیان ۲۷ساله متهم هستند که اطلاعات محرمانه انتخاباتی آمریکا را از دست‌کم یک وب سایت انتخاباتی ایالتی دریافت کرده‌اند و با دیگر افراد برای انتشار اطلاعات نادرست به‌منظور تضعیف اعتماد آمریکایی‌ها به روند انتخابات توطئه کرده‌اند.


برنامه پاداش برای عدالت تا سقف ۱۰میلیون دلار برای اطلاعاتی که منجر به شناسایی یا موقعیت مکانی هر فردی شود که به دستور یا تحت کنترل یک دولت خارجی و با نقض قانون تقلب و سوء‌استفاده رایانه‌ای در انتخابات فدرال، ایالتی یا محلی ایالات متحده دخالت می‌کند، ارائه می‌دهد.
سجاد کاشیان زیرساخت شبکه کامپیوتری مورد استفاده برای اجرای کمپین ارعاب و نفوذ رأی دهندگان را مدیریت کرده و به‌دنبال خرید حساب‌های رسانه‌های اجتماعی برای پیشبرد کمپین ارعاب و نفوذ رای‌دهندگان بود.
کاظمی با به خطر انداختن سرورها برای ارسال ایمیل‌های تهدیدآمیز به رأی‌دهندگان، آماده‌سازی ایمیل‌ها برای کمپین تهدید رای‌دهندگان و به خطر انداختن حساب‌های ایمیل یک شرکت رسانه‌یی آمریکایی، به اجرای کمپین ارعاب و نفوذ رای‌دهندگان کمک کرد.
مقامات آمریکایی به خبرنگاران گفتند که هیچ مدرکی دال بر تأثیر هر یک از این فعالیت‌های هکری بر نتایج انتخابات وجود ندارد. هکرهای رژیم ایران برای انتشار اطلاعات نادرست درباره انتخابات به شبکه کامپیوتری یک شرکت رسانه‌یی آمریکایی که نامی از آن برده نشده است دسترسی پیدا کرده‌اند. طبق این کیفرخواست توطئه آنها با مداخله اف.بی.آی و شرکت مذکور خنثی شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f159e038-f0db-4a58-ab0a-05ed7aee5261"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات