728 x 90

آمریکا برای سومین بار در یک هفته گذشته به مواضع حوثی‌ها در یمن حمله کرد

ناو آمریکایی - عکس از آرشیو
ناو آمریکایی - عکس از آرشیو

نیویورک تایمز، روز چهارشنبه ۲۷دی نوشت: آمریکا برای سومین بار در یک هفته گذشته به مواضع حوثی‌ها در یمن حمله کرد
ارتش آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده روز سه‌شنبه حمله نظامی جدیدی را علیه موشکهای بالستیک حوثی‌ها در یمن انجام داد، اما تازه‌ترین حمله علیه گروه مورد حمایت رژیم ایران و خطوط حیاتی برای تجارت جهانی باعث شد کاخ‌سفید با چگونگی جلوگیری از اختلال در کشتیرانی توسط دشمنی که در جنگ تجربه‌دار است مقابله کند.
حملات روز سه‌شنبه، سومین بار به‌طور کلی علیه این گروه از زمانی که یک رگبار هوایی و دریایی به رهبری ایالات متحده به دهها هدف در هفته گذشته اصابت کرد، چهار موشک را منهدم کرد که فرماندهی مرکزی پنتاگون گفت تهدیدی قریب‌الوقوع برای کشتی‌های تجاری و کشتی‌های نیروی دریایی در حال حرکت از طریق دریای سرخ است.
اما حمله پیشگیرانه آمریکا هم‌چنین در سومین روز متوالی رخ داد که حوثی‌ها با شلیک موشک به کشتی‌های عبوری، دولت بایدن و متحدانش را به چالش کشیدند و به کشتی باری متعلق به یونان در روز سه‌شنبه آسیب رساندند.
این امر، دولت را با انتخابهای دشواری روبه‌رو می‌کند. پرزیدنت بایدن می‌تواند دستور حمله مجدد علیه دفاع هوایی حوثی‌ها، انبارهای تسلیحات و تأسیسات پرتاب و تولید مجموعه‌یی از موشکها و پهپادها را صادر کند، اما تحلیلگران می‌گویند که این، خطر گسترش جنگ را بیشتر می‌کند. تحلیلگران می‌گویند که او می‌تواند به تبادلات محدودتری مانند حمله روز سه‌شنبه رضایت دهد، اما به‌گفته تحلیلگران، این امر لزوماً خطر برای کشتی‌های تجاری را برطرف نمی‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/68a0ca1c-3198-452c-999f-29e664f49ed6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات