728 x 90

آمریکا بانک مرکزی ونزوئلا را تحریم کرد

آمریکا بانک مرکزی ونزوئلا را تحریم کرد
آمریکا بانک مرکزی ونزوئلا را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه ۲۹فروردین ۹۸ با انتشار بیانیه‌یی از اعمال تحریم این کشور علیه بانک مرکزی ونزوئلا خبر داد.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا  اعلام کرد: آمریکا به‌منظور جلوگیری از سوءاستفاده غیرقانونی رژیم مادورو از اموال مردم ونزوئلا، بانک مرکزی این کشور را تحریم کرد.

وی تأکید کرد: رژیم مادورو اموال مردم ونزوئلا را غارت و چپاول کرده و از آن به نفع حلقه فاسد پولشویی استفاده می‌کند.

لازم به یادآوری است که در اسفند ماه سال ۹۷ نمایندگان خوان گوایدو رهبر اپوزیسیون ونزوئلا کنترل امور در سه مرکز دیپلماتیک دولت این کشور در آمریکا را در دست گرفتند.

به گزارش خبرگزاری رویترز کارلوس وچیو، نماینده خوان گوایدو در آمریکا گفت، کنترل دو ساختمان متعلق به وزارت دفاع ونزوئلا در واشنگتن و کنسولگری این کشور در نیویورک در اختیار اپوزیسیون قرار دارد.

همچنین لازم به یادآوری است که روز دوشنبه ۶اسفند ۹۷، نشست گروه لیما با حضور خوان گوآیدو رهبر اپوزیسیون ونزوئلا و مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در بوگوتا پایتخت کلمبیا برگزار شد.

این نشست با هدف یافتن راه‌حلی برای بحران ونزوئلا و با حضور ۱۲کشور آمریکای جنوبی و کانادا تشکیل شده است.

مقام بلندپایه دولت آمریکا روز یکشنبه گفت که مایک پنس در نشست لیما "تدابیر مشخص" و "اقدامات روشنی" را برای خروج از بحران ونزوئلا اعلام خواهد کرد.

این دیدار دو روز پس از امتناع دولت مادورو از پذیرش کمکهای انسان دوستانه آمریکا صورت می‌گیرد. آمریکا در واکنش تهدید کرده که تحریم‌های بیشتری علیه ونزوئلا اعمال خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7252156a-7664-40b7-8c66-73715f7b3c8a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات