728 x 90

آمریکا: اعزام جنگنده‌های اف-۱۶ به خلیج‌فارس برای مقابله با اقدامات رژیم ایران

جنگنده اف ۱۶
جنگنده اف ۱۶

در روز جمعه ۲۳تیرماه، یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، اعلام کرد که ایالات متحده برای مقابله با اقدامات رژیم ایران در توقیف کشتی‌ها، قصد افزایش استفاده از هواپیماهای جنگنده را در منطقه تنگه هرمز دارد.

این مقام ارشد پنتاگون در جلسه‌یی با خبرنگاران اظهار کرد که ایالات متحده قصد دارد در آخرین روزهای این هفته، جنگنده‌های اف-۱۶ را به خلیج‌فارس اعزام کند تا نیروهای تهاجمی جنگنده‌های "ای -۱۰" را که بیش از یک هفته در آن منطقه فعالیت می‌کنند، تقویت کند.

این اعلام همزمان با گزارشهایی درباره تلاش نیروهای دریایی رژیم ایران برای توقیف دو نفتکش تجاری است که در آب‌های بین‌المللی قانونی حرکت می‌کردند. گزارشها نشان می‌دهند که نیروهای دریایی ایران پس از دریافت سیگنال اضطراری از یکی از نفتکش‌ها، اقدام خود را متوقف کرده و دو کشتی تجاری به سمت مقصدشان ادامه داده‌اند.

مقام ارشد پنتاگون، که هویتش مشخص نشده است، اظهار داشت که استقرار جنگنده‌های اف-۱۶ در منطقه هدفش تأمین پوشش هوایی برای کشتی‌هایی است که از آب‌راه تنگه هرمز و خلیج‌فارس عبور می‌کنند. این تدابیر هم‌چنین امکان نظارت بر منطقه را افزایش خواهد داد و به‌عنوان یک عامل بازدارنده در برابر ایران عمل خواهد کرد.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده است که در دو سال گذشته، نزدیک به ۲۰کشتی تجاری با پرچم‌های بین‌المللی توسط نیروهای رژیم ایران مورد آزار و اذیت، حمله یا توقیف قرار گرفته‌اند. این اقدامات تهدیدی آشکار برای امنیت دریایی منطقه و اقتصاد جهانی تلقی می‌شوند.

سازمانهای بین‌المللی دریایی در هفته‌های اخیر هشدارهایی درباره تهدید کشتی‌های تجاری در خلیج‌فارس و تنگه هرمز صادر کرده بودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0df41d20-9777-4690-bff2-ce952e6b8495"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات