728 x 90

آمریکا از حمله به کشتی نظامی تجسسی رژیم ایران(ساویز) مطلع شده است

حمله به کشتی رژیم ایران در دریای سرخ
حمله به کشتی رژیم ایران در دریای سرخ

روزنامه نیویورک ‌تایمز به‌نقل از یک مقام آمریکایی نوشت اسرائیل، آمریکا را بعد از حمله به کشتی رژیم ایران به نام ساویز در دریای سرخ مطلع کرده است.
نیویورک تایمز روز سه‌شنبه ۱۷فروردین، به‌نقل از رسانه‌های اسراییل گزارش کرد عوامل ناشناس به یک فروند کشتی رژیم ایران در دریای سرخ، در نزدیکی سواحل یمن، حمله کرده است.
یک مقام آمریکایی در همین زمینه به روزنامه نیویورک تایمز گفته است، اسراییل به آمریکا اطلاع داده است که ساعت ۷.۳۰دقیقه بامداد به وقت محلی به یک کشتی حمله کرده است.
این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد، اسرائیلی‌ها این حمله را اقدامی تلافی‌جویانه در واکنش به حمله رژیم ایران به کشتی‌های اسراییلی خوانده‌اند.
این روزنامه آمریکایی در ادامه با بیان این‌که کشتی ساویز اگر چه از نظر فنی به‌عنوان یک کشتی باری طبقه‌بندی می‌شود، اما ظاهراً این اولین کشتی نظامی است که در درگیری بین اسراییل و رژیم ایران، مورد حمله قرار گرفته است.


لازم به ذکر است که مؤسسه نیروی دریایی آمریکا در سال۲۰۲۰ در گزارشی نوشته بود، که ساویز یک کشتی تجسسی نظامی مخفی تحت خدمت سپاه پاسداران است.
نیویورک تایمز در ادامه می‌افزاید، در حالی خبر حمله به این کشتی نظامی رژیم ایران در دریای سرخ منتشر شده که در همین روز رسانه‌ها از پیشرفت در مذاکرات غیرمستقیم رژیم ایران و آمریکا در وین برای احیای توافق هسته‌یی موسوم به برجام خبر داده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8c6b7c10-5314-4667-b9f3-b4224b6e5e4d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات