728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۳۰هزار نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۳۰هزار نفر بیشتر است

 

  • توکلی: در تهران بیماران سرپایی از کمتر از ۲۰۰۰ به ۳۵۰۰نفر افزایش پیدا کرده و موج هفتم برای هفته اول اردیبهشت پیش‌بینی می‌شود.
  • دانشگاه پزشکی ایلام: روند بیماران کرونایی صعودی است. ایلام هم‌چنان پیشتاز آمار مبتلایان به کرونا است.
  • ایرنا: در گیلان آمار بستریهای روزانه بیمارستانهای گیلان ۴برابر افزایش یافته است.
  • دانشگاه پزشکی مشهد: در نیشابور تعداد مراجعات بیماران کرونایی به بیش از ۲برابر افزایش یافته است.
  • دانشگاه پزشکی یزد: آمار بستریها نسبت به روز گذشته افزایش یافته و شهرستانهای مهریز، تفت، ابرکوه، خاتم و مروست در وضعیت قرمز و سایر شهرستانها در وضعیت زرد قرار دارند.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر جمعه، ۱۹فروردین۱۴۰۱ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۵۳۰هزار نفر بیشتر است. آمار جان‌باختگان در آذربایجان شرقی به ۱۸۴۷۸نفر، در آذربایجان غربی به ۲۰۰۷۸نفر، در اردبیل به ۶۸۶۱نفر، در البرز به ۱۵۵۸۳نفر، در اصفهان به ۳۶۹۳۰نفر، در ایلام به ۵۰۵۳نفر، در تهران به ۱۲۴۷۷۵نفر، در خراسان جنوبی به ۴۷۹۶نفر، در خراسان رضوی به ۴۲۱۷۵نفر، در خراسان شمالی به ۶۸۳۸نفر، در خوزستان به ۳۱۸۶۰نفر، در زنجان به ۵۰۵۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۴۴۹۵نفر، در فارس به ۲۰۴۲۵نفر، در قزوین به ۶۳۸۸نفر، در قم به ۱۴۰۵۵نفر، در کردستان به ۸۶۴۷نفر، در کرمان به ۱۴۵۴۲نفر، در کرمانشاه به ۹۸۷۹نفر، در کهگیلویه و بویراحمد۳۹۸۴ نفر، در گلستان به ۱۱۳۳۵نفر، در گیلان به ۱۸۱۵۵نفر، در لرستان به ۱۷۱۴۰نفر، در مازندران به ۱۸۸۱۰نفر، در مرکزی به ۹۵۷۳نفر، در هرمزگان به ۸۷۴۵نفر، در همدان به ۹۸۷۳نفر و در یزد به ۸۷۰۳نفر رسیده است.

 

توکلی معاون ستاد کرونا در تهران با اشاره به افزایش چشمگیر بیماران سرپایی کرونا در تهران گفت: «تعداد بیماران سرپایی به‌شدت افزایش پیدا کرده است. تعداد مراجعین به حدود ۳۵۰۰نفر در روز رسیده و این در حالی است که پیش‌تر به زیر ۲۰۰۰نفر رسیده بود. اگر قرار باشد موج هفتم به‌وقوع بپیوندد این زمان برای هفته اول اردیبهشت ماه پیش‌بینی می‌شود» (ایسنا ۱۹فروردین۱۴۰۱).

در گیلان، «در هفته گذشته در تداوم روند افزایشی مبتلایان به بیماری کووید۱۹ آمار بستریهای روزانه بیمارستانهای گیلان ۴برابر افزایش یافته است و بار دیگر روند افزایشی را طی می‌کند» (ایرنا ۱۹فروردین۱۴۰۱).

در ایلام، سرپرست دانشگاه پزشکی از روند صعودی مبتلایان به کرونا خبر داد و گفت: «ایلام هم‌چنان پیشتاز آمار مبتلایان به کرونا است» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۹فروردین۱۴۰۱).

در خراسان رضوی معاون دانشگاه پزشکی مشهد با اشاره به افزایش بیماران بستری و سرپایی در هفته دوم فروردین گفت: «تعداد مراجعات به بیش از ۲برابر و در بستری شاهد رشد ۱۴درصدی بوده‌ایم» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱۸فروردین۱۴۰۱).

در یزد، سخنگوی دانشگاه پزشکی با توجه به افزایش بیماران کرونایی گفت: «آمار بستریها نسبت به روز گذشته افزایش یافته است. هم‌اکنون ۱۸۸بیمار بستری و شهرستانهای مهریز، تفت، ابرکوه، خاتم و مروست در وضعیت قرمز و سایر شهرستانها در وضعیت زرد قرار دارند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱۹فروردین۱۴۰۱).

در آذربایجان غربی، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «هم‌اکنون ۲۵۰بیمار بر اثر کرونا بستری که از این تعداد ۸۰نفر در ICU و ۲۱نفر از دستگاه تنفسی مصنوعی استفاده می‌کنند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۹فروردین۱۴۰۱).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۹فروردین۱۴۰۱ (۸ آوریل ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f1a56ae4-1ef0-4cb1-a764-98075c82c17e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات