728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۱۸هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۱۸هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

  

  • توکلی: هنوز آمار مرگ و میر بالا است. از ۲۹۰۰بستری در تهران ۱۰۰۰نفر در ICU هستند
  • دانشگاه پزشکی اهواز: نسبت به یک ماه پیش، دهها و شاید صدها نفر از خانواده‌های خوزستانی کنار ما نیستند و در این پیک فوت کردند
  • دانشگاه پزشکی شیراز: بیش از ۲۰درصد موارد بستری در کشور کودکان هستند
  • ستاد کرونا در کرمانشاه: فوتیهای کرونا در کرمانشاه باز هم ۲رقمی شد. ۳۵۱بیمار بستری، ۱۱۹نفر درICUکه حال ۲۱نفر وخیم است
  • روزنامه حکومتی مستقل: ایران در زمره کشورهایی است که بالاترین ابتلا و مرگ و میر کرونایی را دارد و هنوز موفق به مهار موج اول نشده و تاکنون شش پیک از کرونا در کشور سر باز کرده و هشدار در مورد پیک هفتم در بهار شنیده می‌شود 

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر یکشنبه، ۱۵اسفند۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۵۱۸هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است. آمار جان‌باختگان در آذربایجان شرقی به ۱۷۹۷۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۹۵۵۸نفر، در اردبیل به ۶۶۸۱نفر، در البرز به ۱۵۱۶۸نفر، در اصفهان به ۳۶۰۹۰نفر، در بوشهر به ۵۷۷۹نفر، در تهران به ۱۲۱۸۵۵نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۴۰۲۰نفر، در خراسان جنوبی به ۴۶۶۱نفر، در خراسان رضوی به ۴۱۵۱۵نفر، در خوزستان به ۳۱۱۸۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۴۲۲۵نفر، در فارس به ۱۹۹۸۰نفر، در قزوین به ۶۲۲۳نفر، در کردستان به ۸۴۷۲نفر، در کرمان به ۱۴۱۷۲نفر، در کرمانشاه به ۹۷۳۴نفر، در گلستان به ۱۱۱۲۵نفر، در لرستان به ۱۶۸۸۵نفر، در مازندران به ۱۸۵۲۰نفر، در مرکزی به ۹۴۰۳نفر، در هرمزگان به ۸۵۹۵نفر و در یزد به ۸۵۴۸نفر رسیده است.

 

در تهران، توکلی معاون ستاد کرونا در تهران گفت: «هنوز آمار موارد مرگ و میر بالا است. هم‌اکنون ۲۹۰۰بیمار بستری در بیمارستانها داریم که ۱۰۰۰نفر در ICU و حدود ۲۰۰۰نفر در بخش عادی بستری هستند» (ایسنا ۱۵اسفند۱۴۰۰).

 

در خوزستان، سرپرست دانشگاه پزشکی اهواز گفت: «در همه بیمارستانهای دانشگاهی و دولتی بیماران کرونایی پذیرش می‌شوند. همه خدمات حتی در روزهای تعطیل ارائه می‌شود. نسبت به یک ماه پیش، دهها و شاید صدها نفر از اعضای خانواده‌های خوزستانی در کنار ما نیستند و در این پیک فوت کردند» (ایسنا ۱۵ اسفند۱۴۰۰).

 

در فارس، دانشگاه پزشکی شیراز در خصوص خطر ابتلای کودکان به سویه امیکرون گفت: «بیش از ۲۰درصد موارد بستری در کشور کودکان هستند» (ایسنا ۱۵ اسفند۱۴۰۰).

 

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «هم اکنون ۸۱۷بیمار مبتلا به کرونا بستری که ۱۶۲نفر از آنها در ICU بستری هستند. در ۲۴ساعت گذشته ۱۷نفر جان باختند» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۵ اسفند۱۴۰۰).

 

در آذربایجان غربی، دانشگاه پزشکی اعلام کرد «هم‌اکنون ۶۱۲بیمار مبتلا به کرونا بستری که ۱۸۵نفر از آنها در ICU و ۵۰نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند» (ایرنا ۱۵ اسفند۱۴۰۰).

 

درکرمانشاه، ستاد کرونا در استان اعلام کرد: «فوتیهای کرونا باز هم ۲رقمی شد. هم اکنون ۳۵۱بیمار بستری که ۱۱۹نفر از آنها در ICU نگهداری می‌شوند که حال ۲۱نفر از آنها وخیم است» (ایسنا ۱۵ اسفند۱۴۰۰).

 

در خراسان رضوی، دانشگاه پزشکی مشهد اعلام کرد: «طی یک روز گذشته ۲۱۶بیمار مبتلا به کرونا بستری شدند و هم‌اکنون ۷۴۸بیمار بستری که ۱۹۸نفر از آنها در ICU بستری هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۵ اسفند۱۴۰۰).

 

روزنامه حکومتی مستقل امروز نوشت: « ایران در زمره کشورهایی است که بالاترین ابتلا و مرگ و میر کرونایی را دارد. رتبه ایران در رده‌بندی جهانی کرونا، عدد ۱۰می‌باشد که نشان می‌دهد سویه‌های جدید ویروس بر واکسنهای موجود غلبه کرده‌اند و اومیکرون هم‌چنان از سرعت چشمگیری برخوردار است... . ایران هم‌چنان موفق به کنترل و مهار بیماری در موج اول نشده و تاکنون شش پیک از کرونا در کشور سر باز کرده و هشدارها در خصوص پیک هفتم بیماری در فصل بهار سال آینده هم بالا گرفته است»

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۵ اسفند۱۴۰۰ (۶ مارس۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d05fadc1-161d-412d-b6d8-12903d558890"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات