728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۱۰هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۱۰هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

 

  • روزنامه حکومتی اعتماد: بیش از ۱۳۰هزار نفر به‌دلیل کرونا فوت کرده‌اند، ولی رقم واقعی بیش از ۳۰۰هزار نفر است
  • وزارت بهداشت رژیم: بازگرداندن ۸۲۰هزار دز واکسن اهدایی لهستان که مبدأ آمریکا را داشته است
  • دبیر کمیته علمی ستاد کرونا: پیش‌بینی می‌شود مرگ و میر ناشی از کرونا تا یکی دو هفته آینده، روند افزایشی داشته باشد
  • زالی: تعداد بیماران کرونایی بستری در تهران به ۴۳۰۰نفر رسیده که ۱۵۰۰نفر آنها در ICU هستند
  • دانشگاه‌های پزشکی اصفهان و کاشان: ۱۴۳۴بیمار کرونایی بستری و ۲۲۲نفر در ICU هستند در ۲۴ساعت گذشته ۳۰بیمار جان‌باختند
  • دانشگاه پزشکی زاهدان: در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در مقایسه با دیماه ۱۴۰۰ تعداد موارد فوت از کرونا تقریباً ۱۲۶درصد افزایش یافته است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر دوشنبه ۲اسفند ۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۵۱۰هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است. آمار جان‌باختگان در آذربایجان شرقی به ۱۷۶۳۸نفر، آذربایجان غربی به ۱۹۱۹۸نفر، در اردبیل به ۶۵۲۵نفر، در البرز به ۱۴۸۲۳نفر، در اصفهان به ۳۵۴۶۰نفر، در ایلام به ۴۸۶۳نفر، در تهران به ۱۱۹۴۰۵نفر، در خراسان جنوبی به ۴۵۵۱نفر، در خراسان رضوی به ۴۰۹۶۵نفر، در خوزستان به ۳۰۷۶۵نفر، در فارس به ۱۹۵۴۰نفر، در کرمان به ۱۳۸۴۲نفر، در کرمانشاه به ۹۵۵۹نفر، در گلستان به ۱۱۰۴۵نفر و در هرمزگان به ۸۵۰۵نفر رسیده است.

در حالی‌که شیوع کرونا و مرگ و میرهای ناشی از آن در اثر سیاست‌ها و عملکردهای جنایتکارانه رژیم آخوندی افزایش می‌یابد، وزیر بهداشت رژیم در نامه‌یی به رئیس کل گمرگ خواستار بازگرداندن ۸۲۰هزار دز واکسن اهدایی لهستان شد. سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: «به‌رغم مستندات اولیه ۸۲۰هزار دز واکسن از محل مربوطه مبدأ آمریکا را داشته است»(خبرگزاری مهر ۲اسفند۱۴۰۰).

جماعتی، دبیر کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «پیش‌بینی می‌شود که میزان مرگ و میر کرونا در کشور تا یکی دو هفته آینده روند افزایشی داشته باشد»(خبرگزاری حکومتی مهر ۲اسفند۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی اعتماد امروز نوشت: «بر اساس گزارش‌های رسمی طی این ۲سال بیش از ۱۳۰هزار نفر به‌دلیل کرونا فوت کرده‌اند، ولی رقم واقعی که به‌علت معیارهای ارزیابی با رقم رسمی فرق می‌کند، بیش از ۳۰۰هزار نفر است. رقمی که از آمار رسمی مرگ و میر ثبت احوال استخراج می‌شود».

در تهران، زالی، رئیس ستاد کرونا گفت: «ممکن است در ۲هفته آینده با افزایش میزان فوتی‌ها روبه‌رو باشیم. تعداد بستری‌ها تا صبح دوشنبه به ۴۳۰۰بیمار افزایش پیدا کرده که ۱۵۰۰نفر در ICU هستند. در ۲۴ساعت گذشته ۸۰۰بستری جدید داشتیم این موضوع به این معنی است که تخت‌های یک بیمارستان بزرگ پر شود»(خبرگزاری حکومتی مهر ۲اسفند۱۴۰۰).

در اصفهان، دانشگاه‌های پزشکی اصفهان و کاشان اعلام کردند: هم‌اکنون از ۱۴۳۴بیمار کرونایی بستری ۲۲۲بیمار در ICU نگهداری می‌شوند. در ۲۴ساعت گذشته ۳۰بیمار مبتلا به کرونا جان‌باختند(خبرگزاری حکومتی مهر و ایمنا ۲اسفند۱۴۰۰).

در اردبیل، فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: «۷۰درصد مراجعین به بیمارستان‌ها مبتلایان امیکرون هستند. در تعداد مراجعین و بستری‌ها رکورد جدیدی در این شهرستان در یک هفته اخیر به‌ثبت رسیده است»(خبرگزاری حکومتی مهر و ایمنا ۲اسفند۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، دانشگاه پزشکی مشهد اعلام کرد: «بیش از ۱۱۳۰بیمار کرونایی بستری و بیش از یک‌چهارم آنها در ICU هستند. ۷۵درصد بیماران بدحال در ICU در مشهد بستری هستند»(ایرنا ۲اسفند۱۴۰۰). رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان اکبر گفت: مراجعه سرپایی و بستری کودکان مبتلا به کرونا در خراسان رضوی نسبت به ماه گذشته ۲ تا ۳برابر شده است(ایلنا ۲اسفند۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در بهمن‌ماه امسال بیشترین تعداد مبتلایان مربوط به روز ۱۹بهمن با بیش از ۱۳۰۰بیمار ثبت شده است. این در حالی است که در نخستین روز بهمن مبتلایان تنها ۶۵نفر بود»(ایرنا ۲اسفند۱۴۰۰).

در سیستان و بلوچستان، رئیس دانشگاه پزشکی زاهدان گفت: «در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در مقایسه با دیماه ۱۴۰۰ تعداد موارد فوت مثبت تقریباً ۱۲۶درصد افزایش یافته است»(ایسنا ۲اسفند۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲ اسفند ۱۴۰۰ (۲۱ فوریه ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a9217ee6-e9dd-411d-bad6-c95cb081a8b3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات