728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۸۷هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۸۷هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

  • دبیرکل خانه پرستار: وضعیت اسفبار پرستاری، حقوق کم، برخورد نامناسب و نبود امنیت شغلی باعث شده تا مهاجرت پرستاران نسبت به قبل از کرونا سه برابر شود
  • دانشگاه پزشکی شیراز: در فارس، هم‌چنان خطر مبتلا شدن و مرگ جدیست. هم اکنون ۷۶۷نفر بستری و ۱۱۰نفر در ICU هستند
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: ۵۰۵بیمار بستری هستند، ۱۳۸نفر در ICU و ۳۳بیمار به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند
  • دانشگاه پزشکی جندی شاپور اهواز: هیچ ویروسی پشت مرزهای کشور نمی‌ماند. مرزهای شرقی و غربی می‌توانند محلی برای ورود اُمیکرون به کشور باشند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۱۹آذر۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۸۷هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۸۳۳۸نفر، در اصفهان به ۳۳۴۷۰نفر، در بوشهر به ۵۴۲۹نفر، در تهران به ۱۱۴۰۷۵نفر، در خوزستان به ۲۹۵۲۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۳۴۸۵نفر، در فارس به ۱۸۲۲۰نفر، در قم به ۱۳۱۸۰نفر، در کرمان به ۱۳۰۶۷نفر، در کرمانشاه به ۹۰۸۹نفر و در یزد به ۸۰۱۸نفر رسیده است.

دبیرکل خانه پرستار با اشاره به روند صعودی مهاجرت پرستاران گفت: «وضعیت اسفبار پرستاری در کشور ما، حقوق کم، برخورد نامناسب و نبود امنیت شغلی برای پرستاران باعث شده تا مهاجرت پرستاران نسبت به سال‌های قبل شدت پیدا کند زیرا قبلاً شدت کمتر بود و اکنون مهاجرت پرستاران نسبت به سال‌های قبل کرونا ۳برابر شده است» (سلامت نیوز ۱۹آذر۱۴۰۰). .

در فارس، دانشگاه پزشکی شیراز، اعلام کرد: «در فارس، هم‌چنان خطر مبتلا شدن و مرگ جدیست. در شبانه روز گذشته ۱۰۵بیمار مبتلا به کرونا بستری شده‌اند. هم‌اکنون ۷۶۷نفر بستری و شمار بیماران بدحال بستری در بخش‌های ICU ۱۱۰نفر هستند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۹آذر۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، «در ۲۴ساعت گذشته ۱۰۳بیمار مبتلا به کرونا بستری شدند. هم اکنون۵۰۵بیمار بستری و ۱۳۸نفر در ICU و ۳۳بیمار هم به دستگاه تنفسی مصنوعی متصل هستند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱۹آذر۱۴۰۰).

در خوزستان، معاون دانشگاه پزشکی اهواز در مورد ورود سویه اُمیکرون به کشور گفت: «هیچ ویروسی پشت مرزهای کشور نمی‌ماند. مرزهای شرقی و غربی می‌توانند محلی برای ورود این ویروس به کشور باشند» (ایسنا ۱۹آذر۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۹آذر۱۴۰۰ (۱۰دسامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1004eaba-fc21-446f-9c1f-9a6d30592245"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات