728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۳شهر از ۲۹۷هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۳شهر از ۲۹۷هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

 

 

  • نمکی ”مشاور عالی“ خود را به‌خاطر اختلاف‌نظر بر سر کرونا بر کنار کرد
  • محرز: اکنون ویروس هندی و آفریقای جنوبی وارد ایران شده، خدا عاقبت ما را به خیر کند. باید نیمه اول تیر منتظر پیک پنجم باشیم
  • زالی: بستریهای روزانه کرونا در تهران که به زیر ۹۰۰نفر رسیده بود، مجدداً در ۲۴ساعت گذشته به ۱۰۴۴نفر رسیده است
  • رئیس پزشکان متخصص داخلی: نمی‌توانیم امسال همه افراد واجد شرایط را واکسینه کنیم. واکسیناسیون در ۱۴۰۰ به پایان نمی‌رسد
  • عضو کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع: قطعی برق مشکلاتی برای واکسیناسیون ایجاد کرده است. مراکز بهداشتی به دستگاه‌های خنک‌کننده مجهز نیست و طبیعتاً نگهداری واکسن که به مراقبتهای خاصی نیاز دارد، با مشکل مواجه می‌شود

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۳خرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۳شهر از ۲۹۷هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۲۱۸۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۱۱۴۳نفر، در البرز به ۸۲۹۳نفر، در اصفهان به ۱۹۷۸۰نفر، در تهران به ۶۹۴۳۶نفر، در خراسان جنوبی به ۲۷۷۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۸۱۱۵نفر، در خراسان شمالی به ۴۳۰۸نفر، در خوزستان به ۱۸۵۲۴نفر، در سیستان و بلوچستان به ۶۸۱۶نفر، در فارس به ۹۸۰۷نفر، در کرمان به ۶۶۶۳نفر، در گلستان به ۷۲۴۰نفر، در لرستان به ۱۲۰۱۰نفر، در مازندران به ۱۱۹۹۵نفر، در مرکزی به ۶۱۹۳نفر، در هرمزگان به ۳۵۳۰نفر و در همدان به ۶۵۹۸نفر رسیده است.

 

نمکی وزیر بهداشت رژیم اسماعیل اکبری ”مشاور عالی“ خود را به‌خاطر اختلاف‌نظر در مورد کرونا برکنار کرد و نوشت: «آنچه از جایگاه مشاور درک می‌کنم این است که انتظار می‌رود اگر نقطه نظرهای وزیر را قبول نداشت و یا مشورت‌هایش به‌هر دلیل مصلحت‌اندیشانه رعایت نشد از جایگاهی که دارد کناره‌گیری می‌کند ولی اگر قرار بود در این مسند بماند در هیچ جایگاه رسمی و غیررسمی، خلاف سیاست‌های آن وزارتخانه مصاحبه و اظهارنظر نمی‌فرماید... ». (همشهری ۳خرداد۱۴۰۰). .

 

محرز عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «مشکل اصلی ما که باعث شد در پیک چهارم با رشد تعداد فوتی‌ها روبه‌رو شویم، واریانت انگلیسی بود و اکنون هم که ویروس هندی و آفریقای جنوبی وارد شده، اگر تجمعات به‌واسطه تعطیلات و انتخابات به‌وجود بیاید، باید خدا عاقبت ما را به‌خیر بگذراند و باید نیمه اول تیر منتظر پیک پنجم کرونا باشیم» (همشهری ۳خرداد۱۴۰۰).

 

خسرونیا رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: «کمبود واکسن مشکل تسریع واکسیناسیون جمعیت عمومی کشور است. با این روند و این‌که جمعیت ۴۰ تا ۵۰سال کشور بیش از ۲۰میلیون نفر برآورد می‌شود، نمی‌توانیم امسال همه افراد واجد شرایط را واکسینه کنیم. واکسیناسیون در ۱۴۰۰ به پایان نمی‌رسد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳خرداد۱۴۰۰).

محسنی عضو کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع در مورد قطعی برق گفت: «طبیعتاً نگهداری واکسن که به مراقبتهای خاصی نیاز دارد، با مشکل مواجه می‌شود. از طرف دیگر ارائه خدمات بهداشتی دچار مشکلاتی شده، بیمارستانها هم با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند قطعی برق به سلامت مردم آسیب وارد می‌کند. بخش بهداشت و درمان آسیبهای جدی می‌بیند. خانه‌های بهداشت وظیفه تزریق واکسن کرونا را دارند. آنها با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شوند. علت قطعی برق عملکرد نادرست وزارت نیرو است. طی ۴۴سال گذشته هیچ‌گاه ما در زمستان قطعی برق نداشتیم» (ایسنا ۳خرداد۱۴۰۰).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «تعداد بستریهای جدید کرونایی در چند روز گذشته به کمتر از ۹۰۰بیمار کاهش پیدا کرده بود اما مجدداً در ۲۴ساعت گذشته به ۱۰۴۴نفر افزایش یافت» (ایرنا ۲خرداد۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳خرداد۱۴۰۰ (۲۴مه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/60a72d6f-cc86-45df-8372-d175929da10e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات