728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۸۷هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۸۷هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

  • عضو هیأت‌رئیسه مجلس ارتجاع: از دو میلیون واکسنی که آمده بیش از ۲۰۰هزار دوز مفقود شده، این کجا رفته؟ به کی تزریق کردند؟ همینها از بازار آزاد سر در می‌آورد ما می‌رویم ناصرخسرو یک دوز واکسن ۲۵میلیون تومان بفروش می‌رسد
  • زالی: تهران کماکان با شرایط بی‌ثبات مواجه است مراجعین سرپایی بیش از ۱۰هزار است، و ممکن است شاهد خیزهای جدید باشیم
  • دانشگاه پزشکی هرمزگان: ۲بیمار مبتلا به کرونای هندی، آفریقایی جان باختند. ۴۴بیمار نوع آفریقایی در استان شناسایی شده است
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: ۱۱۸۹بیمار کرونایی بستری هستند و در ۲۴ساعت گذشته ۲۳بیمار جان باختند
  • رئیس دانشگاه پزشکی البرز: ۹۱۹بیمار کرونایی بستری هستند و در ۲۴ساعت گذشته ۱۸بیمار جان خود را از دست داده‌اند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۸۷هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۱۷۳۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۰۶۹۳نفر، در البرز به ۷۷۹۸نفر، در اصفهان به ۱۸۹۵۰نفر، در بوشهر به ۲۹۹۴نفر، در تهران به ۶۶۷۰۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۲۳۵۵نفر، در خراسان رضوی به ۱۷۶۴۰نفر، در خوزستان به ۱۷۷۳۹نفر، در سمنان به ۵۰۱۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۶۵۹۶نفر، در فارس به ۹۲۴۲نفر، در قزوین به ۳۳۳۹نفر، در کردستان به ۴۹۶۲نفر، در کرمان به ۶۴۵۸نفر، در گلستان به ۷۰۵۵نفر، در گیلان به ۹۸۲۱نفر، در مرکزی به ۵۹۸۸نفر، در همدان به ۶۴۴۸نفر و در یزد به ۴۹۲۲نفر رسیده است.

محسن دهنوی عضو هیأت‌رئیسه مجلس ارتجاع گفت: «از دو میلیون واکسنی که آمده بیش از ۲۰۰هزار دوز مفقود شده و ناپدید شده، این کجا رفته؟ به کی تزریق کردند؟ همین هاست که از بازار آزاد سر در می‌آورد ما می‌رویم ناصرخسرو یک دوز واکسن ۲۵میلیون تومان بفروش می‌رسد. من نامه‌یی نوشتم به وزیر بهداشت گزارش خواستم گفتم ما همین جوری رها نمی‌کنیم، عدد خیلی زیادی هست. من گزارشم گزارش دقیقی است به‌صورت رسمی هم نامه‌نگاری کردیم» (تلویزیون رژیم ۲۱ اردیبهشت۱۴۰۰).

جان‌بابایی، معاون وزارت بهداشت، گفت: «در پیک چهارم تعداد بستریها به دو برابر قبل رسید، پیش از این، با گذشت دو ماه به پیک بیماری می‌رسیدیم، اما در پیک چهارم طی ۲۳روز به بالاترین آمار رسیدیم» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۲ اردیبهشت۱۴۰۰).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «مجموعاً تعداد بستری جدید در تهران حدود ۱۲۰۰مورد بوده که ۱۸۲بیمار در ICU بستری شدند. مجموعه بستریهای تهران۷۳۵۰ بیمار است که ۱۹۰۰بیمار در ICU هستند. ۱۱۰۰بیمار ترخیص شدند. در ۲۴ساعته گذشته حدود ۱۱هزار و ۷۰۰بیمار به بخش سرپایی مراجعه کرده‌اند. از آنجایی که بیش از ۷۰۰۰بستری در تهران داریم تیم های بهداشت و درمان تحت فشارند. آمار مراجعین سرپایی بیش از ۱۰هزار بیمار است، نشان می‌دهد که شهر و استان تهران کماکان با شرایط ناپایدار مواجه است و ممکن است شاهد خیزهای جدید بیماری باشیم» (ایلنا ۲۲ اردیبهشت۱۴۰۰).

در هرمزگان، آنچه موجب نگرانی شده فوت ۲بیمار مبتلا به کرونای هندی آفریقایی است که می‌تواند جرقه پیک خطرناک در هرمزگان باشد. سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «این ۲بیمار جان‌باخته متعلق به پارسیان و میناب هستند. متأسفانه در حال حاضر ۴۴بیمار مبتلا به نوع بسیار خطرناک آفریقایی در استان شناسایی شده‌اند» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۳ اردیبهشت۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۲۳نفر در استان بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. هم‌اکنون ۱۱۸۹بیمار بستری هستند» (ایمنا ۲۲ اردیبهشت۱۴۰۰).

در البرز، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۱۸بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و ۹۱۹بیمار بستری هستند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم اردیبهشت۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۳ اردیبهشت۱۴۰۰ (۱۳مه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/775ff891-4345-4bfd-a4e7-72b898c2e4da"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات