728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۴۱۶هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۴۱۶هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

 

  • زالی: هم‌چنان ۲۵۰۰بیمار بدحال در ICU بستری هستند. تا بروز خیز بعدی شش تا هشت هفته فاصله وجود دارد
  • دانشگاه پزشکی خراسان شمالی: حدود ۷۰درصد ابتلا به کرونا در این استان بیشتر از میانگین کشوری است
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: بستری شدگان به ۲۱۸۱نفر رسید که ۲برابر ماه گذشته است
  • استاندار قزوین: همه بیمارستانها فرسوده هستند در بیمارستانی رجایی، اصلاً نباید مریض پذیرش بشه بیش از ۸۰سال سن دارد
  • آخوند علم‌الهدی: اگر پیک بعدی آمد ما یک بیمارستان ۱۰۰تختی داریم تا دیگر مریض را در چمن نخوابانند

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۱۹شهریور ۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۱۶هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۴۸۷۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۴۶۶۸نفر، در البرز به ۱۲۱۸۸نفر، در اصفهان به ۲۷۴۲۰نفر، در بوشهر به ۴۷۳۹نفر، در تهران به ۹۷۸۱۶نفر، در خراسان رضوی به ۳۲۶۲۵نفر، در خراسان شمالی به ۵۳۸۹نفر، در خوزستان به ۲۵۵۵۱نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۲۰۹۵نفر، در فارس به ۱۴۹۲۹نفر، در قم به ۱۱۴۶۰نفر، در کردستان به ۶۵۲۷نفر، در کرمان به ۱۰۸۸۲نفر، در کرمانشاه به ۷۲۳۴نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۰۴۴نفر، در گیلان به ۱۴۴۰۵نفر، در لرستان به ۱۴۲۲۰نفر، در مازندران به ۱۵۹۳۰نفر، در مرکزی به ۷۷۳۳نفر، در هرمزگان به ۷۱۶۵نفر و در یزد به ۷۰۴۸نفر رسیده است.

 

برخی از رؤسای انجمنهای علمی کشور در نامه‌یی به پاسدار قالیباف رئیس مجلس ارتجاع، در مخالفت خود با تصویب "طرح تشکیل سازمانهای طب اسلامی - ایرانی"و"نظام طب مکمل جمهوری اسلامی ایران" نوشتند: «دادن مجوز طبابت (تشخیص و درمان) به افراد غیرپزشک و بهادادن به تجربه غیرعلمی و غیرحرفه‌یی افراد اقدامی کاملاً غیراخلاقی، غیرحرفه‌یی و غیرمنطقی است. دوپاره کردن پزشکی به طب سنتی و طب نوین، مستمسکی جهت ایجاد جایگاه مداخله تشخیصی و درمانی برای افراد بدون صلاحیت شده است. شیوه‌های تشخیص و درمان، چه سنتی و چه نوین، باید تابع اصول علمی روز باشد و اثربخشی خود را با روش‌شناسی قابل‌قبول به اثبات رسانده باشد و تنها در این صورت است که می‌توان مسئولیت تأیید دخالت‌های تشخیصی و درمانی در حفظ سلامت مردم را پذیرفت» (ایلنا ۱۹شهریور۱۴۰۰).

 

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا در مورد بیماران بستری در ICU گفت: «هم‌چنان ۲۵۰۰بیمار بدحال در بخش‌های ICU بستری هستند. پیش‌بینی می‌شود که تا بروز خیز بعدی شش تا هشت هفته فاصله وجود داشته باشد» (خبرگزاری پاسداران ۱۹شهریور۱۴۰۰).

 

در خراسان شمالی رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «تعداد ورودیهای بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستانها بالاتر از میانگین کشوری است. حدود ۷۰درصد ابتلا به کرونا در این استان بیشتر از میانگین کشوری است. تاکنون در کشور ۶درصد جمعیت و در این استان ۱۰درصد جمعیت به بیماری کووید۱۹مبتلا شده‌اند» (ایسنا ۱۹شهریور۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «کل بستری شدگان به ۲۱۸۱نفر رسید که ۲برابر ماه گذشته است. یک ماه گذشته، متوسط روزانه مبتلایان حدود ۱۵۰۰نفر است. ۳۱۹نفر از بستری شدگان در ICU بوده و ۶۵نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند. در ۲۴ساعت گذشته نیز ۳۰نفر جان باختند» (ایرنا ۱۹شهریور۱۴۰۰).

در قزوین استاندار گفت: بیمارستانها «همه فرسوده هستند بیمارستان رجایی اصلاً نباید در آن مریض پذیرش بشه بیش از ۸۰سال سن دارد اصلاً دیگه نباید کسی داخلش برود ولی به‌خاطر محدودیت و شرایط سعی کردیم این را هی لکه‌گیری کنیم و توسعه بدهیم و مقاوم‌سازی کنیم یا بیمارستان بو علی اصلاً مال وزارت بهداشت نبود» (تلویزیون رژیم ۱۹شهریور۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، آخوند علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه رژیم در خراسان و امام جمعه مشهد گفت: «اگر دوباره پیک بعدی کرونا آمد ما یک بیمارستان مجهز ۱۰۰تختی با نیروی انسانی داریم تا دیگر مریض را در چمن نخوابانند مریض را در بیمارستان بخوابانند» (تلویزیون رژیم ۱۹شهریور۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۹شهریور ۱۴۰۰ (۱۰سپتامبر ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/91737873-2345-4ccb-95ac-323915d691ce"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات