728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۴۰۶هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۴۰۶هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

  • دانشگاه پزشکی بهشتی: با توجه به عدم کنترل و گردش بالای کرونا در کشور، ورود واریانتهای «لامبدا» و «مو» محتمل است
  • خانه پرستار: در کشور ما جان آدمیزاد فاقد ارزش است. ماهانه ۱۰۰ تا ۱۵۰پرستار به‌دلیل عدم حمایت از آنان از کشور خارج می‌شوند.
  • مدیرعامل آرامستانهای تبریز: متوفیان کرونایی در تبریز ۴برابر شده و روزانه به ۳۰نفر رسیده است خدمات‌رسانی به شهر‌های حومه تبریز به‌دلیل کثرت متوفیان دشوار است
  • دانشگاه پزشکی کرمانشاه: در شبانه روز گذشته ۳۳۳بیمار بستری شدند و تعداد بستریها به ۱۵۶۷نفر رسیده است
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: به جز کاشان و آران و بیدگل ۳۴۸۱بیمار کرونایی بستری و۴۹۹ نفر در ICU هستند و در ۲۴ساعت گذشته ۵۰بیمار جان باختند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۱۴شهریور۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۰۶هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۴۵۴۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۴۳۲۸نفر، در اردبیل به ۵۰۹۰نفر، در البرز به ۱۱۸۵۸نفر، در اصفهان به ۲۶۸۱۰نفر، در تهران به ۹۵۵۴۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۳۱۵۰نفر، در خراسان رضوی به ۳۱۱۸۵نفر، در خوزستان به ۲۵۰۳۱نفر، در زنجان به ۴۰۵۵نفر، در فارس به ۱۴۵۶۴نفر، در قزوین به ۴۴۶۹نفر، در قم به ۱۱۲۶۰نفر، در کردستان به ۶۳۶۷نفر، در کرمان به ۱۰۵۴۷نفر، در کرمانشاه به ۷۱۰۸نفر، در گلستان به ۹۵۷۰نفر، در گیلان به ۱۴۰۷۰نفر، در مازندران به ۱۵۷۱۰نفر، در مرکزی به ۷۶۳۳نفر، در هرمزگان به ۷۰۴۵نفر، در همدان به ۷۸۳۸نفر و در یزد به ۶۹۷۸نفر رسیده است.

شریفی‌مقدم دبیرکل خانه پرستار درباره مهاجرت پرستاران گفت: «با شیوع کرونا و دلزدگی آنها از وضع پیش‌آمده، ماهانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰پرستار از کشور خارج می‌شوند. پرستاران بیشتر نسبت به گذشته برای مزایای کشور مقصد و مشکلات کشور مبدأ خلاف میل‌شان تصمیم به مهاجرت می‌گیرند. اگر سلامت مردم برای مسئولان مهم بود باید از پرستاران حمایت بیشتری می‌شد تا آنها کشور را ترک نکنند. البته متأسفانه در کشور ما جان آدمیزاد فاقد ارزش است» (جهان صنعت ۱۴شهریور۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی همدلی امروز نوشت: «داستان ویروس کرونا در ایران فراتر از مرگ‌ومیر و آمار بالای مبتلایان است. ابعاد جدیدی از رانت‌های پزشکی، مافیای دارو، نبود استراتژی درمان، ضعفهای مدیریتی و دیپلماسی و غیره را آشکار می‌کند. مافیای دارو با فروش سرم و برخی داروهای کرونا در ماه ۳هزار میلیارد تومان به‌دست می‌آورد. به‌تعویق افتادن خرید واکسن کرونا نیر بی‌ربط به فعالیت مافیای دارو نیست، آنان با نفوذ در دستگاههای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر خرید واکسن را عقب انداختند یا دستور خرید بیشتر واکسن را ندادند تا سود بیشتری کسب کنند»

در تهران، ناجی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه پزشکی بهشتی گفت: «با توجه به عدم کنترل و پایش مناسب و هم‌چنین گردش بالای کرونا در کشور، ورود واریانتهای جدید از جمله «لامبدا» و «مو» اصلاً دور از انتظار نیست» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۴شهریور۱۴۰۰).

در آذربایجان شرقی، مدیرعامل آرامستانهای شهرداری تبریز گفت: «در هفته های گذشته، آمار متوفیان کرونایی در تبریز ۴برابر افزایش یافته است و از هفت نفر در ۲هفته گذشته به ۳۰نفر در روز رسیده است. با احتساب متوفیان عادی و کرونایی، آمار فوتی‌های مدفون در وادی رحمت به ۶۵نفر در روز رسیده و خدمات‌رسانی به شهر‌های حومه تبریز به‌دلیل میزان زیاد متوفیان دشوار شده است» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱۴شهریور۱۴۰۰).

در همدان، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «با توجه به افزایش چشمگیر مبتلایان به کرونا، مراکز درمانی موجود در برخی از روزها با مشکل کمبود امکانات مواجه می‌شوند که بر همین اساس و با مجوز ستاد کرونا مقرر شد مکانها و سالنهای ورزشی برای استفاده در مواقع بحرانی و نیاز در اختیار دانشگاه پزشکی همدان قرار گیرد» (ایرنا ۱۴شهریو۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «در حال حاضر ۳۴۸۱بیمار مبتلا به کرونا در استان اصفهان بجز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند که ۴۹۹نفر در ICU هستند و در ۲۴ساعت گذشته ۵۰بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۴شهریور۱۴۰۰).

در فارس، معاون دانشگاه پزشکی شیراز گفت: «۳۷۱۱ بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند که از این تعداد ۳۸۲نفر در ICU بستری هستند و در ۲۴ساعت گذشته ۳۳نفر جان‌باختند» وی افزود «مواردی از ابتلا به قارچ سیاه در استان فارس نیز مشاهده شده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۴شهریور۱۴۰۰).

در کرمانشاه، دانشگاه پزشکی کرمانشاه با اشاره به استمرار سیر صعودی کرونا گفت: «در شبانه روز گذشته ۳۳۳بیمار بستری شدند و در حال حاضر تعداد بستریها به ۱۵۶۷بیمار رسیده است. از این تعداد ۲۳۱بیمار در ICU بستری هستند» (ایسنا ۱۴شهریور۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۴شهریور۱۴۰۰ (۵سپتامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5ec178fc-7925-46d0-9c7f-f462c66d21ce"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات