728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۷۰هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۷۰هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

اعتراف تکان‌دهنده معاون وزیر بهداشت: روزانه حدود ۲۲۰هزار نفر از مردم به کرونا مبتلا می‌شوند

 

  • نمکی: ما هنوز به قله و پیک بیماری نرسیده‌ایم. خیزهای بیشتر کرونا در راه است از فروپاشی نظام سلامت دلهره دارم.
  • جان‌بابایی: کشور به مرحله بحرانی رسیده، ۴۵هزار بستری در بیمارستانها و ۳۵هزار بیمار در بخش سرپایی ویزیت می‌شوند
  • خبرگزاری سپاه: ۱۹۰نفر در شهر تهران طی ۲۴ساعت گذشته به‌دلیل کرونا جان باختند و در بهشت زهرا ثبت شده است
  • فرماندار کرمانشاه: بستریهای شهرستان کرمانشاه ۹۰۰نفر است، پیک پنجم لحظه به لحظه سخت‌تر و وارد مرحله بحرانی و خطرناک خواهد شد
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: وضعیت شیوع کرونا در استان بسیار وخیم شده، هر ۵۰ثانیه یک نفر به کرونا مبتلا می‌شود

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۲۷مرداد ۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۷۰هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۳۱۵۳نفر، در اردبیل به ۴۵۱۵نفر، در البرز به ۱۰۸۴۸نفر، در اصفهان به ۲۴۷۳۰نفر، در ایلام به ۳۷۰۸نفر، در تهران به ۸۷۱۹۶نفر، در خراسان رضوی به ۲۴۳۸۵نفر، در خراسان شمالی به ۴۹۷۴نفر، در خوزستان به ۲۳۰۶۶نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۰۹۹۰نفر، در فارس به ۱۲۹۹۲نفر، در قزوین به ۴۱۳۴نفر، در کرمان به ۹۴۱۸نفر، در کرمانشاه به ۶۶۶۸نفر، در گلستان به ۸۸۴۰نفر، در گیلان به ۱۲۳۳۵نفر، در لرستان به ۱۳۳۸۰نفر، در مازندران به ۱۴۳۹۰نفر، در هرمزگان به ۶۴۰۰نفر و در یزد به ۶۴۵۸نفر رسیده است.

 

نمکی وزیر بهداشت رژیم گفت: «ما هنوز به قله و پیک بیماری نرسیده‌ایم. خیزهای بیشتر کرونا در راه است از فروپاشی نظام سلامت دلهره دارم. بگو مگوها مشکلی را حل نمی‌کند» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۷مرداد۱۴۰۰).

 

حریرچی، معاون وزیر بهداشت رژیم در اعترافی تکان‌دهنده گفت: «روزانه ۲۲۰هزار نفر به کرونا مبتلا می‌شوند. میزان فوتی‌ها تا سه هفته دیگر صعودی خواهد بود. این‌که مراسم‌ها چگونه برگزار خواهد شد، می‌تواند در روند کنترل بیماری مؤثر باشد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۷مرداد۱۴۰۰).

 

جان‌بابایی، معاون وزیر بهداشت گفت: «کشور به مرحله بحرانی رسیده است به‌نحوی که ۴۵هزار بستری در بیمارستانهای کشور و ۳۵هزار بیمار نیز در بخش سرپایی ویزیت می‌شوند. خراسان رضوی و فارس روند هم‌چنان رو به افزایش است، برخی استانها نیز وضعیت شکننده و به سمت وخامت سوق داده می‌شود» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۶مرداد۱۴۰۰).

در تهران، خبرگزاری سپاه پاسداران در مورد جان‌باختگان شهر تهران نوشت: «۱۹۰نفر در پایتخت طی ۲۴ساعت گذشته به‌دلیل کرونا جان خود را از دست دادند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۶مرداد۱۴۰۰).

 

در قم، دانشگاه پزشکی طی اطلاعیه‌یی اعلام کرد: سه مرکز تجمیعی واکسیناسیون در روزهای تاسوعا و عاشورا تعطیل است» (ایرنا ۲۷مرداد۱۴۰۰).

 

در اردبیل، استاندار اعلام کرد: «در مقایسه با سال گذشته تعداد بستریهای کرونا به‌طور متوسط بیش از ۱۰برابر افزایش یافته است. حتی در برخی از شهرستانها، تعداد بستریها در بیمارستان به ۲۰برابر سال گذشته رسیده است» (ایرنا ۱۷مرداد۱۴۰۰).

 

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۵۹۲بیمار جدید بستری شدند در حالی‌که ۳۴۷بیمار ترخیص شدند. ۳۳۶۸بیمار بستری، که از این تعداد ۴۴۶بیمار در ICU هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۵مرداد۱۴۰۰).

 

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «وضعیت شیوع کرونا بسیار وخیم شده و هر ۵۰ثانیه یک نفر مبتلا می‌شود. که رقم بسیار بالایی است. ۲۲بیمار نیز در ۲۴ساعت گذشته جان خود را از دست داده‌اند» (ایسنا ۲۷مرداد۱۴۰۰).

 

در خوزستان، معاون دانشگاه پزشکی اهواز با اشاره به این‌که میزان ابتلا و بستری بیماران کرونا در خوزستان نسبت به دو هفته قبل ۸۰درصد افزایش یافته گفت: «این در حالیست که هنوز به قله پیک نرسیده‌ایم. محدودیت کمتر از دو هفته، اثرگذاری چندانی ندارد» (ایسنا ۲۷مرداد۱۴۰۰).

 

در البرز، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «کرونا در البرز هر ساعت یک فوتی برجا گذاشت و طی ۲۴ساعت گذشته ۲۴بیمار جان خود را از دست داده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۷مرداد ۱۴۰۰).

 

در کرمانشاه، فرماندار کرمانشاه گفت: «آمار بستریهای شهرستان کرمانشاه نزدیک ۹۰۰نفر است، پیک پنجم لحظه به لحظه سخت‌تر می‌شود. وضعیت کرونایی شهرستان وارد مرحله بحرانی خواهد شد که خیلی خطرناک است» (ایسنا ۲۷مرداد۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۷مرداد۱۴۰۰ (۱۸ اوت۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d2d2f925-1444-4a30-8b76-c50355f7d5fc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات