728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۱۹هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۱۹هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

  • وزارت بهداشت: روند بستری در شهر تهران افزایش یافته و احتمال قرمز شدن تهران وجود دارد
  • رئیسی: فصل گرما و از طرفی ویروس‌های جهش‌یافته‌ای که وجود دارند، قطعاً می‌تواند برای شیوع بیماری مؤثر باشند.
  • خبرگزاری حکومتی ایسنا: شهرهای قرمز کرونا از جنوب به سمت مرکز کشور در حال گسترش هستند. زنگ خطر بروز موج پنجم.
  • یونسیان، اپیدمیولوژیست: به‌زودی شاهد افزایش بستریها و مرگ‌ومیرها خواهیم بود.
  • مدیر شبکه بهداشت خاش: وضعیت قرمز و بحرانی است. ظرفیت تخت‌های بیمارستان در حال تکمیل شدن است.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۷تیر۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۱۹هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۱۱۸۸۸نفر، در اردبیل به ۳۹۳۰نفر، در اصفهان به ۲۱۵۳۰نفر، در بوشهر به ۳۴۳۹نفر، در تهران به ۷۴۷۳۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۹۴۱۰نفر، در خوزستان به ۲۰۱۸۶نفر، در زنجان به ۳۴۶۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۷۶۴۱نفر، در فارس به ۱۰۷۰۷نفر، در قزوین به ۳۶۶۹نفر، در قم به ۹۸۵۰نفر، در کرمان به ۷۲۸۳نفر، در مازندران به ۱۲۵۴۰نفر، در مرکزی به ۶۵۸۳نفر و در هرمزگان به ۴۶۵۰نفر رسیده است.

لاری سخنگوی وزارت بهداشت، از گسترش شهرهای قرمز کرونا از جنوب به مرکز کشور و نیز افزایش بستریها در تهران خبر داد و گفت: «احتمال قرمز شدن تهران وجود دارد» (ایسنا ۷تیر۱۴۰۰).

خبرگزاری حکومتی ایسنا نسبت به خطر بروز موج پنجم با توجه به‌وجود ویروس هندی و آفریقای جنوبی در مناطق جنوبی هشدار داد و به‌نقل از یونسیان اپیدمیولوژیست، نوشت در استانهای جنوبی شاهد افزایش شدید بیماری هستیم و در سایر استانها هم روند کاهشی متوقف شده و یا مجدداً افزایشی شده است و به‌زودی شاهد افزایش بستریها و مرگ‌ومیرها خواهیم بود. احتمال این‌که بخش اعظم کشور دوباره با مشکلاتی از قبیل کمبود تخت و اکسیژن دست‌ و پنجه نرم کند، وجود دارد» (ایسنا ۷تیر۱۴۰۰).

در سیستان و بلوچستان مدیر شبکه بهداشت شهرستان خاش از شرایط اضطراری و وضعیت قرمز و بحرانی در خاش و تفتان و تکمیل شدن ظرفیت بیمارستانها خبر داد (ایسنا ۷تیر۱۴۰۰). فرماندار چابهار گفت: «با توجه به قرمز شدن وضعیت در چابهار، تمامی اصناف، بازارها، بوستانها و مراکز تفریحی و گردشگری دو هفته تعطیل شدند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۷تیر۱۴۰۰).

در البرز، «روند بستری و فوت در هفته اخیر افزایش یافته و موارد بستری و مرگ و میر از متوسط کشور فاصله بیشتری گرفته است» (ایسنا ۷تیر۱۴۰۰).

در مازندران، روابط عمومی دانشگاه پزشکی مازندران، اعلام کرد: «ظرف ۲۴ساعت گذشته ۹۴بیمار مبتلا به کرونا بستری و فقط ۷۴نفر از بیمارستان مرخص شدند» (ایسنا ۷ تیر۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۶۰۰بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان به جز کاشان و آران و بیدگل شناسایی و ۱۵۸نفر بستری شدند. در حال حاضر ۹۰۸بیمار بستری هستند که ۱۴۴بیمار در ICU نگهداری می‌شوند» (ایمنا ۷تیر۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۷تیر۱۴۰۰ (۲۸ ژوئن ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c778667d-7bc3-4b56-99c7-86bbafa1c120"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات