728 x 90

آلمان درباره واکسن و گونه جهش‌یافته جدید ویروس کرونا مژده داد

مبارزه جهانی با کرونا
مبارزه جهانی با کرونا

روز دوشنبه اول دیماه ۹۹ العربیه گزارش داد:

پس از ظهور گونه جهش یافته جدید ویروس کرونا در انگلستان که نسبت به گونه‌های قبلی از سرعت بیشتری در شیوع این بیماری برخوردار است، دولت آلمان شامگاه یکشنبه ۳۰آذر اعلام کرد، کارشناسان اتحادیه اروپا به این نتیجه رسیده‌اند که واکسنهای ضد ویروس کرونا برای کنترل نوع جهش یافته جدید ویروس Covid-۱۹ مؤثر است.

ینس اسپان، وزیر بهداشت آلمان که کشورش در حال حاضر ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را در دست دارد، در مصاحبه‌یی با کانال تلویزیونی «ZDF» گفت: «بر اساس هر آنچه که تاکنون می‌دانیم و به‌دنبال جلساتی که بین کارشناسان مقامات اروپایی برگزار شد، هیچ تاثیری منفی از گونه جهش یافته جدید کرونا بر روی واکسن‌ها تولید شده ندارد بنابراین واکسن بر گونه جدید ویروس نیز فعال و مؤثر است».

اسپان گفت: «به نظر من این خبر بسیار خوبی خواهد بود».

وزیر بهداشت آلمان در این سخنرانی بر تاثیر و کارآیی مثبت واکسن‌ها به‌ویژه واکسن «Pfizer-Bionic»، واکسنی که توسط چندین کشور در جهان استفاده شده است و انتظار می‌رود به‌زودی از سوی آژانس دارویی اروپا تأیید شود، تأکید کرد.

هم‌چنین سخنگوی وزارت بهداشت آلمان توضیح داد که جلسه متخصصان کشورهای اتحادیه اروپا که نمایندگان گروه نظارت بر بهداشت آلمان در آن شرکت کردند روز یکشنبه برگزار شد.

سازمان بهداشت جهانی روز یکشنبه ۲۰دسامبر ۲۰۲۰ اعلام کرد که گونه جهش یافته کرونا پس از انگلستان در ۳کشور دانمارک، هلند و استرالیا نیز ظاهر شده است.

ماریا ون کرخوو، متخصص آمریکایی در زمینه بیماریهای اضطراری واگیر در برنامه «اورژانس بهداشتی و تکنولوژی شهری» برای مقابله با بیماری همه‌گیر کرونا در سازمان ملل، در مصاحبه با یک کانال تلویزیونی انگلستان گفت، کشورهای دانمارک، هلند و استرالیا شاهد گونه جهش یافته ویروس کرونا هستند.

در استرالیا یک مورد اصابت به این‌گونه جدید ثبت شده است.

گونه جدید جهش یافته کرونا

پیش‌تر انگلستان اعلام کرد که گونه جدیدی از ویروس کرونا در این کشور کشف شده است که احتمال سرعت شیوع بیشتری از ویروس شناخته شده فعلی دارد.

مت هنکاک، وزیر بهداشت انگلستان روز دوشنبه ۱۴دسامبر با اعلام این مطلب در برابر نمایندگان پارلمان این کشور گفت هنوز هیچ دلیلی مبنی بر این‌که بیماری ناشی از فعالیت این ویروس شدیدتر باشد یا واکسن روی آن تأثیر نگذارد، در دست نیست.

سازمان جهانی روز گذشته اعلام کرد که در حال هماهنگی با مقامات مربوطه انگلستان برای بررسی و گرفتن اطلاعات بیشتری در مورد گونه جدید جهش یافته کرونا است که در طی دو هفته گذشته در این کشور ظهور کرده است.

پس از افزایش موارد ابتلا به بیماری کرونا که بار دیگر به‌شدت در انگلستان شیوع می‌کرد، گونه جهش یافته جدید ویروس کرونا در تاریخ ۱دسامبر ۲۰۲۰ شناسایی و نام «VUI» بر آن اطلاق شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/560161a6-1bd2-458b-8e77-2ff82f50f167"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات