728 x 90

حملات آمریکا به شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در عراق و سوریه / بیانیه جو بایدن و سنتکام

جنگنده آمریکایی
جنگنده آمریکایی

 

سنتکام فرماندهی مرکزی آمریکا شروع حملات هوایی در عراق و سوریه را در ساعت ۲۴ و ۳۰دقیقه به وقت ایران به مواضع نیروهای قدس سپاه پاسداران و گروه‌های وابسته به آن اعلام کرد.

سنتکام هدف قرار گرفتن ۸۵مورد را اعلام کرد.

حمله با استفاده از بمب‌افکنهای دوربرد که از آمریکا پرواز کردند صورت گرفت.

در نخستین موج این حملات بیش از ۱۲۵بمب دقیق بکار گرفته شده است.

مراکز کنترل و فرماندهی، مراکز اطلاعاتی انبارهای موشک، پهپاد و تأسیسات لجستیکی سپاه قدس هدف قرار گرفته است.

بردار به جانب سر مار فعلاً به سوریه و از سوریه به عراق کشیده شد.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه: در حملات هوایی امشب آمریکا، مناطق المیادین، حیدریه و فوریه در سوریه هدف قرار گرفتند.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه: حملات هوایی آمریکا به سوریه هم‌چنان ادامه دارد.

العربیه: منطقه سگک در شهر قائم توسط هواپیماهای آمریکا هدف قرار گرفت.

الحدث: ۸مقر شبه‌نظامیان عراقی در شهر قائم هدف بمباران آمریکا قرار گرفته است.

اسکای نیوز: در حملات آمریکا به عراق و سوریه ۱۰کشته و ۱۸مجروح گزارش‌شده است.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه: یک انبار مهمات شبه‌نظامیان وابسته به سپاه پاسداران در آلبوکمال هدف قرار گرفت

سنتکام: مراکز اطلاعاتی انبارهای موشک، پهپاد و تأسیسات لجستیکی نیروی قدس و شبه‌نظامیان حامیان آنها هدف قرار گرفتند.

جو بایدن: پاسخ ما امروز آغاز شد و در زمانها و مکانهایی که خودمان تعیین می‌کنیم ادامه خواهد یافت.

جو بایدن: بعدازظهر امروز به دستور من نیروهای نظامی آمریکا حملات به تأسیسات متعلق به سپاه پاسداران رژیم ایران و شبه‌نظامیان وابسته به آن در عراق و سوریه را انجام داد.

 

 

فرماندهی مرکزی آمریکا: حملات هوایی در عراق و سوریه علیه سپاه قدس رژیم ایران و شبه‌نظامیان وابسته به آن انجام شد.

بیانیه سنتکام ارتش ایالات متحده آمریکا:

نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه نیروی قدس سپاه پاسداران رژیم ایران و گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به آن انجام دادند.

نیروهای ارتش ایالات متحده بیش از ۸۵هدف را با هواپیماهای متعدد از جمله بمب‌افکنهای دوربرد که از ایالات متحده پرواز کردند، هدف قرار دادند.

در این حملات هوایی بیش از ۱۲۵مهمات دقیق به کار گرفته شد. تأسیساتی که مورد اصابت قرار گرفت شامل عملیات فرماندهی و کنترل، مقرها، مراکز اطلاعاتی، راکتها و موشکها و انبارهای وسایل نقلیه بدون سرنشین (پهپادها) و تأسیسات زنجیره تأمین تدارکات و مهمات گروه‌های شبه‌نظامی و حامیان سپاه پاسداران بود که حملات علیه نیروهای آمریکایی و ائتلاف را تسهیل می‌کردند.

 

جو بایدن: پاسخ ما از امروز آغاز شد، در زمانها و مکانهای انتخابی ما ادامه خواهد داشت

رویترز نوشت: ارتش ایالات متحده می‌گوید که حملات هوایی بیش از ۱۲۵مهمات دقیق به کار گرفته شده است.
ارتش ایالات متحده می‌گوید تأسیساتی که مورد اصابت قرار گرفته‌اند شامل عملیات فرماندهی و کنترل، مراکز اطلاعاتی، موشکها و راکتها، و انبارهای وسایل نقلیه بدون سرنشین بدون سرنشین، و تجهیزات فنی و لجستیکی می‌باشد.
ارتش ایالات متحده می‌گوید که با هواپیماهای متعدد از جمله بمب‌افکنهای دوربرد با پرواز از ایالات متحده، بیش از ۸۵نقطه را هدف قرار داده است.
ارتش آمریکا می‌گوید حملات هوایی در عراق و سوریه علیه نیروی قدس سپاه پاسداران و گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به ایران انجام داده است.

 

 

وال استریت ژورنال، ۱۳بهمن نوشت:
آمریکا به گروه‌های تحت حمایت ایران در سوریه و عراق حمله می‌کند.
حملات هوایی در پی حمله هواپیماهای بدون سرنشین که منجر به کشته شدن نیروهای آمریکایی در اردن شد به اجرا در آمده است.
پس از کشته شدن سربازان آمریکایی در حمله مرگبار هواپیماهای بدون سرنشین در اردن، ایالات متحده از روز جمعه مجموعه‌یی از حملات هوایی را علیه شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه و عراق آغاز کرد و هفت تأسیسات را در تلاش برای جلوگیری از حملات بیشتر علیه نیروهای آمریکایی در منطقه، هدف قرار داد.
دولت بایدن گفته است که این حملات می‌تواند برای روزها ادامه یابد و با تحریم‌های اقتصادی و دیپلماسی همراه شود که هدف آن حفاظت از نیروهای آمریکایی است و درعین‌حال آمریکا را به سمت رویارویی مستقیم با ایران سوق نمی‌دهد.
دولت بایدن چند روز است اعلام کرده که آماده می‌شود تا در واکنش به حمله پهپادی یکشنبه اقدامی انجام دهد و به ایران و شبه‌نظامیان مورد حمایتش زمان داد تا متفرق و جابه‌جا شوند.

 

شبکه ایکس وان آمریکا نیوز ۱۳بهمن:
پنتاگون اعلام کرد که ارتش آمریکا به انتقام حمله هواپیمای بدون سرنشین آخر هفته گذشته که جان ۳سرباز آمریکایی در اردن را گرفت، نیروهای نیابتی ایران در سوریه و عراق را هدف قرار دادند.

 

رویترز نوشت: آمریکا حملات تلافی‌جویانه خود را در عراق و سوریه آغاز کرد.

اعتقاد بر این است که این حملات اولین حمله در واکنش چند لایه دولت پرزیدنت جو بایدن در پاسخ به حملات آخر هفته است که توسط شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران انجام شد.
در حالی که حملات ایالات متحده هیچ مکانی را در داخل ایران هدف قرار نداده است، اما احتمالاً باعث افزایش نگرانی در مورد تنشها در خاورمیانه ناشی از جنگ بیش از سه ماهه اسراییل با شبه‌نظامیان فلسطینی حماس در غزه می‌شود.
دو تن از این مقامات که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که این حملات تأسیساتی را در عراق و سوریه که به سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان تحت حمایت آن مرتبط بودند، هدف قرار دادند.

 

خبرگزاری رویترز، جمعه ۱۳بهمن گزارش داد سه مقام به رویترز گفتند که ایالات متحده حملات تلافی جویانه را آغاز کرده است.

خبرگزاریهای عربی گزارش کردند که آمریکا عملیات تلافی جویان خود را در سوریه و عراق علیه شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران شروع کرد. آمریکا مناطق «حیدریه و الشبلی» در سوریه را بمباران کرد.

منابع محلی به شبکه خبری الجزیره گزارش کردند مناطق «حیدریه و الشبلی» در المیادین در حومه دیرالزور هدف قرار گرفتند.

فاکس نیوز نوشت: حملات هوایی تلافی‌جویانه آمریکا در سوریه آغاز شد.

الجزیره به‌نقل از منابع رژیم اسد نوشت: آمریکا ١٢نقطه از خاک سوریه را هدف قرار داد.

 

العربیه و الجزیره به‌نقل از ای بی‌سی نوشتند: حملات اولیه آمریکا روی مناطقی در سوریه و هدف قرار دادن موقعیت‌های شبه‌نظامیان وابسته به ایران در ریف دیرالزور انجام شد. در این حمله سه سرباز رژیم اسد کشته شده‌اند.

خبرنگار العربیه: موقعیتی که هدف قرار گرفته است موقعیتهایی است که تحت کنترل مشترک سوریه و نیروهای ایرانی است ولی هنوز هیچ کشوری مسئولیت حمله را نپذیرفته است. این مناطقی که هدف قرار گرفته است برای ایران مهم است زیرا که گذرگاه عبور نیرو و کمکهایی ا ست که ایران برای شبه‌نظامیان ارسال می‌کند.

الجزیره به‌نقل از فاکس نیوز: این حمله شروع حملاتی است که طی روزهای آینده ادامه خواهد داشت و گروه‌های وابسته به ایران هدف قرار می‌گیرند.

العربیه به‌نقل از دیدبان حقوق‌بشر سوریه: یازده موقعیت در مرزهای سوریه و عراق هدف قرار گرفته است.

العربیه به‌نقل از فوکس نیوز: این حملات اولیه علیه گروه‌های وابسته به ایران در عراق و سوریه است.

نادیا بلبیسی مدیر دفتر العربیه در واشنگتن: هنوز موضع رسمی اعلام نشده است که این حملات توسط نیروهای آمریکایی صورت گرفته است. ولی نوع عملیات و منطقه‌ای که هدف قرار گرفته است به‌نظر می‌رسد که آمریکایی باشد

العربیه: پنتاگون هنوز مسئولیت این حملات را نپذیرفته است

العربیه به‌نقل از فاکس نیوز: حملات آمریکا علیه گروه‌های وابسته به ایران شروع شده است.

 

خبرنگار فاکس نیوز: حملات را بایدن زمانی آغاز کرد که بازارهای مالی دنیا و نفت تا دوشنبه صبح تعطیل هستند و هیچ اثری از حملات نمی‌گیرند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c8fa3c25-5d00-46b5-b0ae-114916bf35c5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات