728 x 90

آسوشیتدپرس: ژاپن نسبت به پیشبرد غنی‌سازی اورانیوم رژیم ایران و ارسال پهپادهای جنگی به مسکو ابراز نگرانی کرد

یوشیماسا هایاشی، وزیر خارجه ژاپن
یوشیماسا هایاشی، وزیر خارجه ژاپن

آسوشیتدپرس روز ۱۶مرداد در گزارشی از نگرانی وزیر خارجه ژاپن در دیدار با وزیر خارجه رژیم آخوندی نوشت: ژاپن نسبت به پیشبرد برنامه غنی‌سازی اورانیوم رژیم ایران و ارسال پهپادهای جنگی به مسکو برای جنگ روسیه با اوکراین ابراز نگرانی کرد.

وزارت امور خارجه ژاپن در توکیو اعلام کرد، یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه ژاپن در گفتگو با امیرعبداللهیان، این ۲موضوع را مطرح کرد. در بیانیه‌یی از سوی این وزارت‌خانه آمده است که هایاشی از رژیم ایران درخواست کرده است که در این زمینه‌ سازنده عمل کند، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

آسوشیتدپرس در ادامه افزود: پهپادهای رژیم ایران یکی از عناصر کلیدی تداوم جنگ روسیه علیه اوکراین بوده‌اند. تهران اظهارات ضدونقیضی در مورد پهپادها ارائه کرده است. ابتدا از ارسال آنها به روسیه توسط رژیم ایران تکذیب شد و بعداً ادعا کرد که هواپیماهای بدون سرنشین فقط قبل از حمله روسیه فروخته شده است... . هایاشی هم‌چنین با ابراز نگرانی جدی از گسترش فعالیت‌های هسته‌یی رژیم ایران، بر همکاری کامل و بی‌قیدوشرط تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید کرد... .

یک ارزیابی اطلاعاتی ایالات متحده که در ماه ژوئیه منتشر شد، می‌گوید که رژیم ایران در حال حاضر به‌دنبال تسلیحات هسته‌یی نیست، اما فعالیت‌هایی را افزایش داده است که می‌تواند به توسعه آنها کمک کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fdc2c9aa-23e5-4643-a696-7d65d849a2b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات