728 x 90

آسوشیتدپرس: چه کسی سرکوب اعتراضات در ایران را رهبری می‌کند؟

نیروهای بسیج ضدمردمی
نیروهای بسیج ضدمردمی

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنجشنبه ۲۱مهرماه در گزارشی از قیام سراسری مردم ایران که تا کنون در بیش از ۱۷۷شهر با ۴۰۰شهید و ۲۰۰۰۰دستگیری به ثبت رسیده است نوشت: چه کسی سرکوب اعتراضات ایران را رهبری می‌کند؟

آسوشیتدپرس درباره نقش نیروهای سرکوبگر بسیج ضدمردمی در اعتراضات امسال نوشت: در ایران، آنها با اولین نشانه‌های اعتراض ظاهر می‌شوند، مردان سیاه‌پوش، سوار بر موتورسیکلت، اغلب با تفنگ یا باتوم.

آنها اعضای آنچه به نام بسیج، داوطلبان شبه‌نظامی، شناخته می‌شود هستند که به‌شدت به جمهوری اسلامی وفادار هستند. نیروهای واکنش سریع آیت‌الله‌ها بیش از دو دهه است که نقش رهبری را در سرکوب مخالفان برعهده گرفته‌اند.

در جریان اعتراضات اخیر، که پس از کشته شدن یک زن جوان در بازداشت پلیس ارشاد کشور در ماه گذشته آغاز شد، بسیج در شهرهای بزرگ مستقر شده و به معترضان، که در بسیاری از موارد به مقابله پرداخته‌اند، حمله کرده و آنها را بازداشت کرده است... .

باید دید که آیا دور اخیر ناآرامی‌ها سرانجام به پایان می‌رسد یا خیر، اما خیلی چیزها می‌تواند به‌نحوه واکنش بسیج و سایر نیروهای امنیتی به اعتراضات بیشتر بستگی داشته باشد... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5227695b-d053-43e0-a7af-719713f04dec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات