728 x 90

آسوشیتدپرس: مقام آمریکا گفت ارزیابی اولیه نشانگر دخالت رژیم ایران در انفجار نفتکشها در خاورمیانه است

حمله خرابکاران به کشیتها در ساحل امارات
حمله خرابکاران به کشیتها در ساحل امارات

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد:‌ یک مقام آمریکا به شرط ناشناس ماندن می‌گوید ارزیابی اولیه یک تیم نظامی آمریکایی این است که رژیم ایران و یا نیروهای مزدور مورد حمایت این رژیم از مواد منفجره برای ایجاد سوراخهای بزرگ در چهار کشتی لنگر گرفته در ساحل امارات متحده استفاده کرده‌اند.

این مقام می‌گوید هر نفتکش دارای شکافی در حد یک و نیم الی سه متر در نزدیکی سطح آب یا زیر سطح آب هستند. این تیم نظامی آمریکا ارزیابی می‌کند که سوراخها به‌وسیله مواد انفجاری ایجاد شده‌اند.

آسوشیتدپرس افزود: امارات متحده خواهان کمک آمریکا در تحقیقات این خرابکاری شده است، مقامهای خلیج‌فارس این رخداد را یک خرابکاری توصیف کرده‌اند.

ایالات متحده به کشتی‌ها هشدار داده است که «رژیم ایران یا نیروهای مزدورش»‌ ممکن است جریان کشتیرانی در این منطقه را هدف قرار دهند و آمریکا اقدام به وارد کردن کشتی‌ها و هواپیماهای جنگی به این منطقه کرده است.

 

تلویزیون سی.بی.اس: تحقیق‌گران آمریکایی مشخص کردند ایران یا گروه‌های مورد حمایتش در پشت حملات علیه چهار کشتی بوده‌اند.

شبکه سی.بی.اس آمریکا گفت: « سی.بی.اس نیوز مطلع شده است که تحقیق‌گران آمریکایی مشخص کردند که رژیم ایران یا گروه‌های مورد حمایت این رژیم پشت حملات علیه چهار کشتی متعلق به متحدان آمریکا در سواحل امارات متحده بوده‌اند...»

 

روز دوشنبه ۲۳اردیبهشت۹۸ خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: پرزیدنت ترامپ به رژیم ایران هشدار داد و گفت اگر تهران هر کاری از قبیل حملات انجام بدهد به‌شدت زیان خواهد دید.
خبرنگاران روز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت در حاشیه دیدار با نخست‌وزیر مجارستان در کاخ سفید از دونالد ترامپ  راجع به نفتکش های سعودی و یک کشتی با پرچم نروژ سوال کردند که به‌گفته مقامات خلیج در یک عمل خرابکارانه در سواحل امارات خسارت دیده اند.

آسوشیتدپرس نوشت: وقتی از دونالد ترامپ راجع به خرابکاری پرسیده شد وی پاسخ داد «اگر چیزی پیش بیاید مشکل بدی برای ایران خواهد بود».

دونالد ترامپ درباره رژیم آخوندی به خبرنگاران گفت: در حال رصد کردن اوضاع است، رژیم ایران خطا کند اشتباه بزرگی خواهد بود.

 

شورای همکاری خلیج‌فارس  و بحرین عملیات خرابکاری علیه چهار کشتی در نزدیکی آبهای امارات را محکوم کرد.

شورای همکاری خلیج‌فارس «عملیات خرابکاری» علیه چهار کشتی تجاری در نزدیکی آبهای امارات متحده را محکوم کرد.

عبدالطیف الزیانی دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس در بیانیه‌یی گفت این مسأله « تنشها و درگیریها در این منطقه را افزایش و منافع مردم را بخطر خواهد انداخت».

 

بحرین اقدامات خرابکارانه بر علیه کشتی‌های تجاری در نزدیک آبهای منطقه‌یی امارات متحده عربی در خلیج عمان در نزدیکی امارت فجیره را به‌شدت محکوم کرد.
سایت العین الاخباریه(ابوظبی) نوشت: وزارت‌خارجه بحرین در بیانیه‌یی اقدامات خرابکارانه‌یی که کشتی‌ها را هدف قرار داد، یک اقدام تروریستی توصیف کرد که امنیت و سلامت کشتیرانی را تهدید می‌کند.

در این بیانیه تأکید شده است بحرین از تمامی اقداماتی که امارات برای حفظ امنیت و منافعش انجام می‌دهد حمایت کرده و به‌طور کامل در کنار آن ایستاده است.

بحرین تأکید کرد بایستی جامعه بین‌المللی مسئولیتهایش را در رابطه با تضمین و سلامت کشتیرانی متحمل شده و با هر تهدیدی که صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند، مقابله کند.

مصر و بحرین اقدامات خرابکارانه ۴نفتکش در بندر فجیره امارات را محکوم کردند.

خبرگزاری کویت نیز به‌ نقل از یک منبع وزارت‌خارجه این کشور ‌اقدامات خرابکارانه" در چهار نفتکش در بندر فجیره امارات را محکوم کرده است.

وزارت‌خارجه کویت گفته است به‌نظر می‌رسد هدف از این اقدام "خرابکارانه" به خطر انداختن امنیت منطقه است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e2e8dca1-17d7-4908-9fda-75b93fc292a3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات