728 x 90

شورای همکاری خلیج فارس و بحرین حمله خرابکارانه به کشتی‌های تجاری در امارات را محکوم کردند

خلیج فارس
خلیج فارس

شورای همکاری خلیج‌فارس عملیات خرابکاری علیه چهار کشتی در نزدیکی آبهای امارات را محکوم کرد.

شورای همکاری خلیج‌فارس «عملیات خرابکاری» علیه چهار کشتی تجاری در نزدیکی آبهای امارات متحده را محکوم کرد.

عبدالطیف الزیانی دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس در بیانیه‌یی گفت این مسأله « تنشها و درگیریها در این منطقه را افزایش و منافع مردم را بخطر خواهد انداخت».

 

بحرین اقدامات خرابکارانه بر علیه کشتی‌های تجاری در نزدیک آبهای منطقه‌یی امارات متحده عربی در خلیج عمان در نزدیکی امارت فجیره را به‌شدت محکوم کرد.
سایت العین الاخباریه(ابوظبی) نوشت: وزارت‌خارجه بحرین در بیانیه‌یی اقدامات خرابکارانه‌یی که کشتی‌ها را هدف قرار داد، یک اقدام تروریستی توصیف کرد که امنیت و سلامت کشتیرانی را تهدید می‌کند.

در این بیانیه تأکید شده است بحرین از تمامی اقداماتی که امارات برای حفظ امنیت و منافعش انجام می‌دهد حمایت کرده و به‌طور کامل در کنار آن ایستاده است.

بحرین تأکید کرد بایستی جامعه بین‌المللی مسئولیتهایش را در رابطه با تضمین و سلامت کشتیرانی متحمل شده و با هر تهدیدی که صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند، مقابله کند.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: حمله خرابکارانه علیه کشتی‌های اماراتی "درست ساعتهایی بعد از آن که رسانه‌های ایرانی و لبنانی گزارشات غلطی از انفجار نزدیک بندر امارات دادند." اتفاق افتاد.

 

وزارت‌خارجه امارات متحده عربی امروز یکشنبه ۲۲اردیبهشت۹۸با صدور اطلاعیه‌یی اعلام کرد: ۴کشتی تجاری در نزدیکی آبهای این کشور هدف یک عملیات خرابکارانه قرار گرفتند. این واقعه تلفات جانی در بر نداشته است.

اطلاعیه وزارت‌خارجه امارات متحده عربی می‌افزاید: خرابکاری علیه کشتی‌های تجاری و در خطر انداختن جان کارکنان آنها یک تحول خطرناک است.

امارات متحده عربی جزئیات بیشتری از این واقعه ارائه نداد و تأکید کرد تحقیقات در این باره با همکاری مقامات بین‌المللی در حال انجام است.

پیش از این دولت فجیره یکی از اعضای امارات متحده عربی وقوع انفجار در بندر فجیره را تکذیب کرده بود. صبح امروز رسانه‌های حکومتی به‌ نقل از یک رسانه لبنانی به‌نام المیادین خبر از انفجار هفت نفتکش در بندر فجیره داده بود.

 

وزارت‌خارجه امارات در بیانیه خود افزود: جامعه جهانی باید مسئولیت منع تلاش‌ها برای آسیب زدن به خطوط کشتیرانی را برعهده بگیرد.

دولت امارات تأکید کرد عملیات مخرب، امنیت و صلح جهانی را تهدید می‌کند.

 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a930a08-b380-468e-8a03-d4a3691d2572"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات