728 x 90

آسوشیتدپرس: مردم ایران با سانسور اینترنتی ملاها مقابله می‌کنند

مقابله با سانسور اینترنتی - عکس از آرشیو
مقابله با سانسور اینترنتی - عکس از آرشیو

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: آخوندهای حاکم دسترسی ایرانیان به شبکه‌های محبوب اجتماعی را مسدود کرده‌اند اما مردم در ایران برای دور زدن سانسور حکومتی اینترنت سختکوشانه تلاش می‌کنند.

یک کاربر ۳۰ساله ایرانی به نام اکبری که خودش مهندس نرم‌افزار است می‌گوید هر روز به مدت ۴۰دقیقه تلاش می‌کند تا بتواند سانسور اینترنت را دور بزند و از طریق تلفن هوشمند خود به شبکه‌هایی نظیر توئیتر و یوتیوب دسترسی پیدا کند، و حتی پس از آن که موفق به انجام این کار می‌شود، سرعت اینترنت آن‌قدر پایین است که برای دیدن یک ویدیوی کوتاه وقت زیادی هدر می‌رود.

 

این کاربر ایرانی نوشت: رژیم ایران در پی اعتراضات گسترده خیابانی در سال ۱۳۸۸ شبکه‌های محبوب نظیر فیس‌بوک، توئیتر و یوتیوب را فیلتر کردند.

آسوشیتدپرس نوشت:،دولت روحانی چندی پیش مدعی شد که همه شهرها و ۷۸درصد روستاها به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کرده‌اند، اما ایرانی‌هایی که می‌خواهند از اینترنت استفاده می‌کنند می‌گویند تجربه آنها از استفاده از اینترنت در ایران «ناامید کننده» است.

کارشناسان می‌گویند اینترنت در ایران کند و گران است و با اقدامات حکومت، دسترسی به محتوای آن خنثی نیست و جهت‌دار شده است.

 

آسوشیتدپرس از تلاش حکومت برای یک سیستم بسته اطلاع‌رسانی تحت عنوان «شبکه ملی اطلاعات» نوشته که دسترسی مردم ایران به بسیاری از سایتهای خارجی را مسدود می‌کند و دسترسی به برخی دیگر از سایتهای خارجی را بسیار کند می‌کند. حتی برخی از واژگان «اینترنت حلال» برای توصیف این سیستم بسته آنلاین یاد کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/087af2ff-6b4a-4213-bd85-b4939c7da875"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات