728 x 90

آسوشیتدپرس: شکست پرتاب موشک ماهواره‌یی رژیم ایران

آسوشیتدپرس: شکست پرتاب موشک ماهواره‌یی رژیم
آسوشیتدپرس: شکست پرتاب موشک ماهواره‌یی رژیم

آسوشیتدپرس روز چهارشنبه ۲تیرماه گزارش داد: رژیم ایران به احتمال زیاد در روزهای اخیر یک پرتاب شکست‌خورده موشک حامل ماهواره را انجام داده است. یک مقام آمریکایی و یک متخصص موشک، بر اساس تصاویر ماهواره‌ای، پرتاب ناموفق را در آوایل این ماه در فرودگاه فضایی خمینی در استان سمنان تأیید کردند.
بنا به این گزارش، سی.ان.ان که اولین بار از پرتاب ناموفق ماهواره خبر داد، به‌نقل از سرهنگ دوم اوریا اورلند سخنگوی پنتاگون، گفت: "فرماندهی فضایی آمریکا از شکست پرتاب موشک رژیم ایران که اوایل صبح ۲۲خرداد رخ داد، آگاه است".

کارشناسان به سی‌ان‌ان می‌گویند که این موشک احتمالاً همان موشک «سیمرغ» است که بر اساس یک طرح کره شمالی ساخته شده است.

شکست مجدد پرتاب ماهواره‌یی رژیم ایران

کارشناسان به سی‌ان‌ان می‌گویند که این «چهارمین شکست پیاپی در پرتاب موشک سیمرغ است و به نظر می‌رسد ایران با این سیستم خاص به مشکل برخورده است.»

همانند سایر پرتاب‌های ناموفق، رسانه‌های دولتی رژیم ایران انجام این پرتاب چهارم موشک ماهواره‌بر را تأیید نکرده‌اند و به نوشته آسوشیتدپرس، نمایندگی (رژیم) ایران در سازمان ملل نیز به درخواست این خبرگزاری برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

شکست مجدد پرتاب ماهواره‌یی رژیم ایران

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f9581a77-17b8-46a3-b83f-07897085b06b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات