728 x 90

آسوشیتدپرس: دفتر حقوق بشر سازمان ملل خواستار آزادی فوری معترضان در ایران شد

حقوق بشر سازمان ملل
حقوق بشر سازمان ملل

ژنو (AP) آسوشیتدپرس- دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل ضمن مقصر دانستن رژیم ایران در رابطه با «اقدامات به‌طور فزاینده سختگرانه»، از دولت ایران می‌خواهد که فوراً هزاران نفر که به‌دلیل شرکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز بازداشت شده‌اند را آزاد کند. این در حالی است که کشورهای غربی در پی تشدید نظارت بر سرکوب تظاهر کنندگان از سوی تهران هستند.

جرمی لارنس، سخنگوی دفتر کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگرانی از این‌که برخی از معترضان ممکن است با مجازات اعدام روبه‌رو شوند، گفت که خواستار رفع همه اتهامات علیه تظاهر کنندگان است...

آلمان و ایسلند به‌طور جداگانه، پیشتازی اعمال فشار عمدتاً توسط کشورهای غربی برای ایجاد یک "هیأت حقیقت یاب" ویژه - تیمی از کارشناسان مستقل حقوق - برای بررسی موارد نقض حقوق‌بشر در جمهوری اسلامی مربوط به اعتراضات سراسری که در ۱۶سپتامبر آغاز شد را برعهده دارند.

این شورا که متشکل از ۴۷کشور عضو است و ترکیب آن هر سال تغییر می‌کند، قرار است در ۲۴نوامبر جلسه ویژه‌یی برگزار کند تا وضعیت ایران را مورد بحث قرار دهد و در نهایت به پیشنهادی که شامل فراخوان برای اتخاذ هیأت حقیقت‌یاب است، رأی‌گیری کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f15f7ff1-22ce-458b-8e1b-420d1f38c434"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات