728 x 90

آسوشیتدپرس: دامنه کاهش تحریم‌ها یکی از نگرانی‌های منتقدان توافق با رژیم ایران است

مذاکرات وین
مذاکرات وین

آسوشیتدپرس روز ۲۶اسفند در مطلبی درباره توافق آمریکا با رژیم آخوندی بر سر رفع تحریم‌ها و نگرانی‌های منتقدان توافق نوشت: یکی دیگر از نگرانی‌های منتقدان توافق، دامنه کاهش تحریم‌ها است که دولت بایدن آماده است در صورت پایبندی رژیم ایران به توافق، به ایران ارائه دهد.

رژیم ایران خواستار حذف نام‌گذاری سپاه پاسداران از سوی دولت ترامپ به‌عنوان «سازمان تروریستی خارجی» شده است. ایالات متحده با ممانعت از تعهدات ایران برای توقف تأمین مالی و تسلیح گروه‌های افراطی در منطقه و فراتر از آن، از آن خودداری کرده است.

این موضوع در واشنگتن بسیار مورد توجه قرار گرفته است، به‌ویژه به این دلیل که گمان می‌رود سپاه پاسداران پشت تهدیدات خاص و معتبری علیه مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا و برایان هوک، نماینده دولت ترامپ در ایران، قرار دارد.

 

آسوشیتدپرس افزود: در حالی‌که جنگ اوکراین شعله می‌کشد، دیپلماتها به توافق هسته‌یی ایران نزدیک می‌شوند. با ادامه یافتن جنگ در اوکراین، دیپلماتهایی که تلاش می‌کنند توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ ایران را نجات دهند، علی‌رغم تاثیرات ناشی از جنگ اوکراین، مذاکرات را ادامه داده‌اند. اکنون به‌نظر می‌رسد که آنها در آستانه توافقی هستند که آمریکا را به توافق بازگرداند و رژیم ایران را به محدودیتهای برنامه هسته‌یی خود بازگرداند.

پس از ۱۱ماه گفتگوهای مداوم در وین، مقامات آمریکایی و دیگران می‌گویند که تنها تعداد بسیار کمی از مسائل باقی مانده است که باید حل شود... هم‌چنین چهارشنبه در برلین، کریستوفر برگر، سخنگوی وزارت‌خارجه آلمان گفت که کار «بر روی پیش‌نویس متن نهایی کامل شده است» و «اکنون باید تصمیمات سیاسی لازم در پایتخت ها گرفته شود.» وی گفت: «امیدواریم که این مذاکرات اکنون به‌سرعت تکمیل شود».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fb821d7f-3d8a-4e44-bbbb-3ecc17f57fc9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات